SylabUZ
Course name | Animacja czasu wolnego w rodzinie |
Course ID | 14.9-WP-PSD-ACW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social work |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Rozszerzenie wiadomości z zakresu problematyki pedagogiki czasu wolnego, zaznajomienie studentów z istotą czasu wolnego. Ukazanie znaczenia odpowiednio zorganizowanego czasu wolnego dla rozwoju człowieka i funkcjonowania człowieka w rodzinie. Doskonalenie umiejętności planowania i organizowania czasu wolnego w środowisku wychowawczym jakim jest rodzina – w zależności od wieku, doboru instytucji organizujących czas wolny. Znajomość form spędzania czasu wolnego i ich prawidłowego wykorzystania w rodzinie. Konstruowanie projektów spędzania czasu wolnego w rodzinie – szczególnie rodzinie dysfunkcyjnej.
Podstawy pedagogiki ogólnej.
Ćwiczenia
Wyjaśnienie definicji czasu wolnego, klasyfikacje form czasu wolnego; funkcje czasu wolnego, wychowanie do czasu wolnego w rodzinie, Instytucje organizujące czas wolny, wzory spędzania czasu wolnego w rodzinie
Praca w grupach, dyskusja, metoda projektów, praca z książką, animacja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem i podstawą zaliczenia jest pozytywna ocena z poszczególnych projektów animacji czasu wolnego i projektu końcowego;
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych projektów multimedialnych i projektu końcowego.
Ciżkowicz K., Sobczak M. (red.), Czas wolny – uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i przyrodnicze, WSG, Bydgoszcz 2007.
Czajka S.,Z problemów czasu wolnego, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa 1979.
Czerpaniak-Walczak M., Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego [w:] Pedagogika społeczna, Marynowicz-Hetka (red.), PWN, Warszawa 2007.
Czerpaniak-Walczak M., Wychowanie do czasu wolnego. Poszukiwanie miejsca dla homo ludens w świecie homo faber [w:] Wychowanie pojęcia procesy konteksty, Dudzikowa M., Czerpaniak-Walczak M. (red.), tom 2, GWP, Gdańsk 2007.
Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M.(red.), Wychowanie pojęcia procesy konteksty, tom 2, GWP, Gdańsk 2007.
Ferenz K., Kultura wypoczynku rodzin wiejskich [w:] Czas wolny w różnych jego aspektach, Kędzior J., Wawrzak-Chodaczek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000.
Kargul J., Czy sposób spędzania czasu przez młodzież jest tylko jej prywatna sprawą? [w:] Teraźniejszość jako źródło wyzwań edukacyjnych. Materiały konferencyjne. V ogólnopolski zjazd pedagogiczny, Wrocław 2004.
Tauber R. D., Pedagogika czasu wolnego: zarys problematyki, WSHiP, Poznań 1998.
Walczak M. (red.), Koncepcja czasu wolnego Aleksandra Kamińskiego, WSPTK, Zielona Góra 1996.
Walczak M., Wychowanie do wolnego czasu, WSP, Zielona Góra 1994.
Wnuk-Lipiński E., Czas wolny: współczesność i perspektywy, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa 1975.
Wnuk-Lipiński E., Gospodarowanie czasem wolnym i zajętym, GUS, Warszawa 1971.
Zdaniewicz M., Zarządzanie czasem wolnym w warunkach współczesnej cywilizacji, UZ, Zielona Góra 2016.
Daszykowska J., Pelczar R., Czas wolny przeszłość- teraźniejszość – przyszłość, Stalowa Wola 2009.
Kopczyńska M., Animacja społeczno-kulturalna, Warszawa 1993.
Bączek J., Animacja czasu wolnego w turystyce, Warszawa 2009.
Beer U., Czas wolny w rodzinie, Warszawa 2005.
Modified by dr Magdalena Zdaniewicz (last modification: 30-04-2018 15:09)