SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metodyka prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metodyka prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-MPZM1-3-S18
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do pracy dydaktycznej w zakresie prowadzenia zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3. 

Wymagania wstępne

1.Znajomość  podstaw psychologii i pedagogiki.

2. Umiejętność gry na instrumencie.

3. Znajomość zasad prawidłowej dykcji i emisji głosu.

Zakres tematyczny

1. Rozwój muzyczny dziecka.

2.  Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dziecka.

3. Kryteria doboru repertuaru dziecięcego.

4. Zabawy muzyczno-ruchowe.

5. Wykorzystanie instrumentarium Orffa oraz Bum Bum rurek.

6. Aktywne słuchanie muzyki.

7. Tańce integracyjne.

Metody kształcenia

Metoda praktycznego działania

Elementy muzykoterapii w edukacji

Zajęcia grupowe z elementami wykładu połączonego z ćwiczeniami praktycznymi.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

1. Czynny i twórczy udział na zajęciach.

2. Umiejętność samodzielnego konstruowanie konspektów zajęć pracy z dziećmi.

3. Umiejętność samodzielnego konstruowania całorocznego planu pracy.

4. Kolokwium pisemne lub ustne.

Literatura podstawowa

1. W.A. Sacher, Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999.

2. Edwin E. Gordon, Teoria uczenia się muzyki : niemowlęta i małe dzieci, Harmonia Universalis, Gdańsk 2016.

3. Edwin E. Gordon, Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci : teoria i wskazówki praktyczne, Kraków  1997.

4. Edukacja małego dziecka. T. 1, Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, red. Ewy Ogrodzkiej- Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Gajdzicy, Oficyna Wydawnicza Impuls,Kraków : 2010.

5. Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce, pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.

 

Literatura uzupełniająca

1.Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,  pod red. Ewy Zwolińskiej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Bydgoszcz 1997.

2. Metera A., Muzykoterpia. Muzykoterapia w medycynie i edukacji, Wydawnictwo Centrum Technik nauki Metronom, Leszno 2002.

3. Twórcza kinezjologia w praktyce. Propozycje dla każdego, pod red. Joanna Zwoleńska, Wydawnictwo Kined, Warszawa 2004.

4. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Warsztat opiekuna- wychowawcy młodszych dzieci, Zielona Góra 2004.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak (ostatnia modyfikacja: 28-05-2018 22:38)