SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka w zakresie prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka w zakresie prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-PZM1-3-S14
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Umiejętność planowania, organizacji oraz prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat.  

Umiejetność ewaluacji własnego warsztatu pracy. 

Wymagania wstępne

1.Znajomość  podstaw psychologii i pedagogiki.

2. Umiejętność gry na instrumencie.

3. Znajomość zasad prawidłowej dykcji i emisji głosu.

Zakres tematyczny

Praktyczne zastosowanie problematyki omawianej na przedmiocie Metodyka prowadzenia pozaszkolnych zajęć muzycznych z dziećmi w wieku 1-3 lat.  

 . 

  1. Obserwacja zajęć równoczesnym prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji zajęć (dziennik praktyk).
  2. Indywidualne przeprowadzenie zajęć (wg wcześniej ustalonej tematyki) w obecności opiekuna praktyk.
  3.  Omówienie przeprowadzonych przez studentów zajęć, wyłonienie mocnych i słabych punktów zajęć. 

Metody kształcenia

  1. Obserwacja
  2. Metody aktywizujące.
  3. Elementy muzykoterapii.
  4. Samodzielne prowadzenie zajęć.
  5. Dyskusja po obserwowanych zajęciach.
  6. Dyskusja po przeprowadzonych zajęciach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

1. Realizacja wymaganej liczby obserwowanych zajęć – według ustaleń z wykładowcą.

2. Pozytywna ocena z samodzielnie przygotowanych scenariuszy zajęć.

3. Pozytywna ocena za indywidualnie przeprowadzonych zajęć,   w obecności opiekunów praktyk oraz studentów. W trakcie tych zajęć oceniane będzie;

- właściwa organizacja zajęć,

- dostosowanie tempa pracy do możliwości rozwojowych podopiecznych,

-  kreatywność,

- dostosowanie metod pracy do tematyki zajęć.

 

Literatura podstawowa

1. W.A. Sacher, Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999.

2. Edwin E. Gordon, Teoria uczenia się muzyki : niemowlęta i małe dzieci, Harmonia Universalis, Gdańsk 2016.

3. Edwin E. Gordon, Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci : teoria i wskazówki praktyczne, Kraków  1997.

4. Edukacja małego dziecka. T. 1, Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, red. Ewy Ogrodzkiej- Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Gajdzicy, Oficyna Wydawnicza Impuls,Kraków : 2010.

5. Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce, pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.

 

 

 

Literatura uzupełniająca

1.Sposoby kierowania rozwojem muzycznym dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,  pod red. Ewy Zwolińskiej, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Bydgoszcz 1997.

2. Metera A., Muzykoterpia. Muzykoterapia w medycynie i edukacji, Wydawnictwo Centrum Technik nauki Metronom, Leszno 2002.

3. Twórcza kinezjologia w praktyce. Propozycje dla każdego, pod red. Joanna Zwoleńska, Wydawnictwo Kined, Warszawa 2004.

4. Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E., Warsztat opiekuna- wychowawcy młodszych dzieci, Zielona Góra 2004.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Iwona Aniszkiewicz-Stankowiak (ostatnia modyfikacja: 10-06-2018 23:46)