SylabUZ
Nazwa przedmiotu | T-Flex |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-KM-P-04_15 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 60 | 4 | 36 | 2,4 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania wspomaganego komputerowo. W szczególności główny nacisk położony jest na praktyczne
wykorzystanie narzędzi do modelowania przestrzennego za pomocą brył i powierzchni. Głównym celem przedmiotu jest praktyczne opanowanie przez studenta narzędzi w
kierunku projektowania złożonych układów mechanicznych.
Zapis konstrukcji, Komputerowe wspomaganie projektowania AutoCAD I, PKM
Parametryczne modelowanie powierzchniowe i bryłowe. Układy współrzędnych: globalne i lokalne. Płaszczyzny szkicu i płaszczyzny konstrukcyjne. Operacje Boole’a. Elementy prymitywne 3D i podstawowe operacje na nich. Elementy konstrukcyjne i bazowe. Płaszczyzny, powierzchnie, węzły, profile. Układy współrzędnych. Modelowanie części i złożenia urządzeń. Modele gięte lub tłoczone. Prezentacja modelu, rzuty eksplodujące, rzuty klasyczne 2D na podstawie modeli 3D. Analiza części i złożeń.
Pierwsza część semestru: Wprowadzenie do programu T-FLEX z wykorzystaniem środków audiowizualnych. Praca z książką. Indywidualna praca studenta podczas realizacji każdego laboratorium. Druga część semestru: Student opracowuje samodzielnie projekt urządzenia technicznego. Koniec semestru: prezentacja projektu i dyskusja w grupie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena końcowa jest określana na podstawie przygotowanej przez studenta pracy semestralnej (projektu) oraz systematyczności i aktywności studenta na zajęciach. Szczególną uwagę przywiązuje się na aspekt samodzielnej realizacji projektu, jego prezentacji oraz dyskusji nad problemami powstałymi przy jego opracowaniu.
Zmodyfikowane przez dr inż. Daniel Dębowski (ostatnia modyfikacja: 13-09-2018 12:41)