SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dziennikarskie sposoby pozyskiwania informacji |
Kod przedmiotu | 15.1-WH-DiksP-DZI-Ć-S14_pNadGenZONP9 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: zapoznanie studenta z zastanymi i wzbudzanymi źródłami informacji dla dziennikarzy, tradycyjnymi i nowoczesnymi ich zasobami oraz sposobami korzystania z tych źródeł.
Umiejętności: kształtowanie umiejętności wyszukiwania i gromadzenia materiału informacyjnego, referowania go i opracowywania do określonych celów dziennikarskich, a także umiejętności rozpoznawania źródeł informacji w tekstach dziennikarskich.
Kompetencje: uwrażliwienie studenta na rzetelność źródeł informacji dziennikarskiej oraz odpowiedzialność w ich pozyskiwaniu i wykorzystywaniu.
brak
Społeczeństwo informacyjne – społeczeństwo wiedzy: nowy ekosystem informacji. Tradycyjne media masowe a nowe media: problem smogu informacyjnego. Systematyka źródeł informacji dziennikarskiej. Najważniejsze prawne i etyczne aspekty poszukiwania i pozyskiwania informacji dziennikarskiej: tajemnica dziennikarska, prowokacja dziennikarska, kryptoreklama. Przytoczenie w przekazie medialnym: weryfikacja, implementacja, autoryzacja. Researching i jego strategie. Budowanie własnego projektu researchingu: wybór tematu, profilowanie problemu, wybór przydatnych źródeł, weryfikacja danych, techniki opracowania, sposób przedstawienia treści.
Wykład konwersacyjny, dyskusja, praca z tekstem źródłowym, praca ze źródłami cyfrowymi, wykonanie projektu researchingu - prowadzący podaje temat, czas na wykonanie zadania i sposób prezentacji wyników poszukiwań; studenci zbierają materiały, otrzymują instrukcje, muszą samodzielnie rozwiązać problem i przedstawić go w formie w miarę możliwości pełnego i poprawnie opracowanego zagadnienia.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
pozytywna ocena przygotowania do dyskusji i aktywności podczas zajęć, przedstawienie projektu researchingu
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 10:35)