SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język mediów |
Kod przedmiotu | 09.3-WH-FGP-JM |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi typami oraz rodzajami mediów, funkcjonującymi w krajach niemieckojęzycznych. Przedmiot ma za zadanie uświadomić studentowi różnice pomiędzy poszczególnymi mediami drukowanymi, internetowymi oraz telewizyjnymi oraz zaznajomić go z ich funkcjami i sposobem oddziaływania na odbiorców.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2.
Tematyka zajęć obejmuje aktualne wydarzenia z życia gospodarczego, politycznego oraz społeczno-kulturowego zarówno ze świata jak i krajów niemieckojęzycznych. Przedmiotem analizy będą wybrane artykuły z gazet codziennych, czasopism, artykuły ze stron internetowych oraz wybrane audycje telewizyjne.
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna);
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność na zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium, testów oraz dostarczenie zadań domowych – prac pisemnych.
Czasopisma i gazety codzienne, artykuły pochodzące ze stron internetowych oraz audycje telewizyjne zgodnie z wyborem prowadzącego zajęcia.
Brak
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 29-05-2019 20:10)