SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-TZZAOD-S |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia zaburzeń zachowań adolescentów i osób dorosłych |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie i opracowanie redakcyjne monografii poświęconej problematyce zagrożeń obyczajowych i egzystencjalnych współczesnej młodzieży doświadczanych w środowiskach jej aktywności życiowej.
Orientacja w literaturze poświęconej współczesnej problematyce młodzieży i jej zagrożeń socjalizacyjnych i egzystencjalnych w warunkach środowisk jej życiowej aktywności. Doświadczenie zawodowe względnie zaangażowanie w pracę na rzecz opieki, pomocy, wsparcia społecznego młodzieży zagrożonej egzystencjalnie i obyczajowo.
Orientacja w aktualnych zagrożeniach egzystencjalnych i obyczajowych współczesnej młodzieży oraz informacja bibliograficzna.
Sprecyzowanie tematów opracowań cząstkowych – autorskich: ich struktury, celów badań i bibliografii.
Analiza i prezentacja problemu na podstawie dobranej literatury.
Opracowanie i interpretacja wyników badań.,
Konsultacje merytoryczne i sprawdzenie przygotowywanych tekstów opracowań autorskich – ich weryfikacja i redakcja.
Akceptacja złożonych tekstów, ich korekta i redakcja.
Dyskusja, konsultacje, praca w grupach, praca własna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę z seminarium – sukcesywne wykonywanie zadań związanych z napisaniem pracy dyplomowej przez każdego słuchacza wyznaczane z promotorem.
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008
Hajduk E., Hipoteza w badaniach społecznych, Zielona Góra 2006
Iłendo-Milewska A., Dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum, Warszawa 2009
Kozaczuk F., Urban B. (red.), Profilaktyka I resocjalizacja młodzieży, Rzeszów 1997
Kozaczuk F. (red.), Młodzież wobec współczesnych zagrożeń, Rzeszów 2003
Kubiak-Krzywicka W., Interakcyjno-kontekstualny model zaburzonej socjalizacji, Poznań – Kalisz 2010
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007
Michałowska E., Między rygoryzmem a tolerancją. Młodzież wobec zjawisk patologii społecznej, Łódź 2010
Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2008
Żebrowski J. (red.), Zjawiska patologii społecznej i zachowań dewiacyjnych młodzieży, Gdańsk 2001
Pospiszyl I., Szczepanik R.., Zachowania dewiacyjne dziewcząt i kobiet, Łódź 2007
Radochoński J., Osobowość antyspołeczna, Rzeszów 2000
Szymański A., Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Wybrane problemy, Warszawa 2010
Urban B., Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych, Kraków 2005
Przygotował: prof. dr hab. Jerzy Modrzewski
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 17-05-2018 12:48)