SylabUZ

Generate PDF for this page

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną - course description

General information
Course name Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
Course ID 05.6-WP-OLIGO-WWRDz
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Education for people with intellectual disabilities
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. zw. dr hab. Andrzej Twardowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zaznajomienie z teoretycznymi założeniami wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością  intelektualną oraz przedstawienie wybranych, aktualnie stosowanych rozwiązań praktycznych w tym zakresie.

Prerequisites

Scope

  1. Teoretyczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
  2. Modele wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawności aintelektualną.
  3. Wybrane programy wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
  4. Rola rodziny w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
  5. Zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z rodzicami. 

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa: pozytywne zaliczenie testu z zagadnień programowych (min. 60% poprawnych odpowiedzi).

Recommended reading

  1. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci wolniej rozwijających się. Warszawa 2008, WSiP.
  2. Kaja B. (red.), Wspomaganie rozwoju. Psychostymulacja psychokorekcja. Bydgoszcz 1997, Wyd. WSP.
  3. Kaja B. (red.), Wspomaganie rozwoju. Psychostymulacja i psychokorekcja. Bydgoszcz 2000, Wyd. WSP.
  4. Twardowski A. (red.), Wspomaganie rozwoju dzieci z rzadkimi zespołami chromosomowymi. Poznań 2008, Wyd. Nauk. PTP.
  5. Twardowski A., (red.), Wspomaganie rozwoju dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi. Poznań 2009, Wyd. Nauk. PTP
  6. Twardowski A., Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełno sprawnościami, Poznań 2012, Wyd. Nauk. UAM, 

Further reading

  1. Twardowski, A., Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych. W: I. Obuchowska (red.) Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 1999, WSiP.
  2. Twardowski A., Wczesne wspomaganie rodzin wychowujących dzieci niepełnosprawne intelektualnie. W: Z. Janiszewska-Nieścioruk (red.), Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną. Wybrane problemy osobowości, rodzin i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Kraków 2003. „Impuls”.
  3. Pisula E., Rodzice i rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Warszawa 2007, Wyd. UW.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 17-05-2018 12:46)