SylabUZ
Course name | Komunikacja językowa |
Course ID | 05.1-WP-EEiTP-KJ |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Primary education and pedagogical therapy |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zdobycie przez studentów informacji z zakresu komunikacji językowej; doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem; kształtowanie postaw szacunku wobec wypowiedzi innych osób.
Brak
Charakterystyka procesu komunikacji. Definiowanie pojęć: komunikacja społeczna, komunikacja werbalna, komunikacja niewerbalna, dialog edukacyjny, dyskusja, negocjacje, rozmowa, aktywne słuchanie. Elementy komunikacji językowej (nadawca, odbiorca, kanał, tekst, intencja). Funkcje tekstów językowych. Warunki skutecznej komunikacji językowej. Przyczyny i rodzaje zakłóceń komunikacji. Kompetencje komunikacyjne nauczycieli.
metody asymilacji wiedzy (dyskusja, pogadanka, prezentacja multimedialna/poster/portfolio), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, burza mózgów)
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena ostateczna z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen za aktywność w trakcie zajęć oraz prace wykonane samodzielnie (referat, prezentacja, portfolio).
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Griffin E, Podstawy komunikacji społecznej, tłum. O. i W. Kubińscy, M. Kacmajor, GWP, Gdańska 2003.
Leigh A., Mayhard M., Komunikacja doskonała, tłum. M. Gawlik-Małkowska, „Rebis”, Poznań 2003.
Moreale S. P., Spitzberg B. H., Barge J. K., Komunikacja między ludźmi, tłum. P. Izdebski, A. Jaworska, PWN, Warszawa 2007.
Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice, tłum. M. Wojdak-Piątkowska, GWP, Gdańsk 2005.
Allhoff D., Sztuka przekonywania do własnych racji, Wydawnictwo WAM, Kraków 2008.
Śnieżyński M., Od monologu do dialogu edukacyjnego, [w:] Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania, red. F. Adamski, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999.
Schulz von Thun F., Sztuka wyjaśniania. Podręcznik dla prowadzących trudne rozmowy, Wyd. WAM, Kraków 2004.
Sujak E., ABC psychologii komunikacji, Wydawnictwo WAM, Kraków 2006.
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 21:24)