SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka techniki w edukacji dziecka |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-EEiTP-MTED |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z metodyką elementarnej edukacji technicznej. Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami z obszaru techniki w edukacji elementarnej (np. rodzaje i własności papieru, drewna, styropianu, gliny itp.). Rozwijanie umiejętności manualnych w pracy dydaktycznej. Przygotowanie do korzystania z podstawowych pomocy i środków technicznych (linijka, nożyczki, dłuto, kombinerki, młoteczka itp.).
Wiedza zawarta w podstawie programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
Zajęcia mają charakter warsztatów, ćwiczeń praktycznych, prezentacje i opisy, pogadanki, dyskusje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Student oceniany jest na podstawie: - przygotowania do zajęć (30%), aktywnego w nich uczestnictwa (30%), wykonywania aktualnych prac z techniki i skonstruowanych konspektów zajęć technicznych (30%)
Beck J., Dabrowski A., Kazberuk J., Praca technika w klasach I-III, Warszawa 1986.
Furmanek W., Jutro edukacji technicznej, Rzeszów 2007.
Lib W., Kompetencje językowe komponentem kultury technicznej nauczycieli techniki i informatyki [w:]
Kompetencje kluczowe kategorią pedagogiki. Wyd. UR Rzeszów 2007.
Kazberuk J., Nauczanie pracy-techniki w kl. I-III, Warszawa 1990.
pr. zb., Praca-technika w klasach I-III, Warszawa 1982.
Plewka C., Metodyka nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych. Podręcznik dla kandydatów na nauczycieli, cz. I, ITE, Radom 1999.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-05-2018 22:18)