SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy psychiatrii i neurologii dziecięcej - course description

General information
Course name Podstawy psychiatrii i neurologii dziecięcej
Course ID 12.2-WP-EA-PND
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade
Class - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Dostarczenie studentom podstawowej wiedzy z zakresu psychiatrii i neurologii dziecięcej pod kątem diagnozowania spektrum zaburzeń autystycznych

 

Prerequisites

Brak

Scope

WYKŁADY: 1) Fazy rozwoju dziecka. 2) Klasyfikacja chorób, zaburzeń psychicznych i zespołów neurologicznych. 3) Etiologia całościowych zaburzeń rozwoju.  3) Diagnostyka różnicowa (psychiatria i neurologia). 4) Postępowanie z pacjentem z ASD. 5) Terapie zgodne z EBM. 

ĆWICZENIA: 1) Rozpoznawanie całościowych zaburzeń rozwoju. 2) Analiza klasyfikacji DSM i ICD pod kątem spektrum zaburzeń autystycznych. 3) Zaburzenia towarzyszące ASD a diagnostyka różnicowe: zaburzenia zachowania i emocji, zaburzenia afektywne, zaburzenia lękowe.

Teaching methods

Wykłady: wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz

Ćwiczenia: dyskusja, praca w grupie, praca z tekstem 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie wykładów: kolokwium z treści wykładów. Kryteria oceny: 3.0 (70%); 4.0 (80%); 5.0 (90%)

Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna na temat wybrany przez studenta

Ocena ostateczna:  średnia arytmetyczna z wykładów i ćwiczeń

Recommended reading

1. Encyklopedyczny słownik psychiatrii, red. L. Korzeniowski, Warszawa 1986.

2. Neurologia- myślenie kliniczne, red. R. Mazur, W. Nyka, Gdańsk 1998.

3. Neurologia, red. Victor M., Ropper A.H., Lublin 2003.

4. Orwid M., Pietruszewski K., Psychiatria dzieci i młodzieży, Karków 1996.

5. Psychiatria wieku rozwojowego, red. A. Popielarska,  M. Popielarska,  Warszawa 2000.

Further reading

1. Bilkiewicz A., Psychiatria. Podręcznik dla studentów medycyny, Warszawa 2003.

2. Fascynujący mózg - walka z chorobami psychicznymi w epoce genomu, red. Andreasen N.C., Lublin 2003.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 17-05-2018 14:19)