SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Cyfrowe przekształcanie obrazu |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-SWD-CyfObr-S18 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Sztuki wizualne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studenta do samodzielnej wypowiedzi artystycznej w zakresie grafiki artystycznej wyrażonej w postaci cyfrowego obrazu graficznego.
Doskonalenie techniki cyfrowej z głównym naciskiem na druk cyfrowy - GRAFIKA CYFROWA 2D.
Twórcze posługiwanie się warsztatem cyfrowym.
Kreatywne eksperymentowanie z obrazem cyfrowym.
Zasadne wykorzystanie charakterystycznych cech języka cyfrowego w konkretnych realizacjach odpowiadających założeniom idei artystycznej.
Rozwinięcie i poszerzenie własnego języka wypowiedzi artystycznej oraz świadomości plastycznej i indywidualnej kreatywności.
Rozwijanie zdolności samodzielnego podejmowania zadań twórczych.
Podstawowa znajomość programów do edycji i obróbki obrazu cyfrowego /Photoshop, Illustrator/
Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy.
Zakres tematyczny uwzględnia:
Zajęcia mają formę ćwiczeń i działań warsztatowych w pracowni oraz tematycznych prezentacji z wykorzystaniem e-learning / np. Adobe training and tutorials - filmiki - instruktaże do samodzielnej nauki programów graficznych do edycji i przetwarzania obrazu rastrowego i wektorowego.
Student realizuje obowiązujące tematy lub indywidualnie zaproponowane po wcześniejszej akceptacji prowadzącego.
Ostatecznym etapem jest wydruk, projekcja lub projekty uwzględniające łączenie technik i mediów np. graficzny obiekt, instalacja i inne.
Konsultacje i korekty odbywają się na bieżąco na każdym etapie realizacji.
Obowiązkowe przeglądy śródsemestralne i końcoworoczne.
Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, konkursach i wystawach zewnętrznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze 2-3 tematów jako spójnego cyklu prac w formie wydruków wielkoformatowych lub projekcji, instalacji, obiektów lub innych eksperymentalnych technik uwzględniających czynnik cyfrowy.
Na finalną ocenę składają się:
Skala ocen: od 2 do 5
1.Podręczniki do nauki programów graficznych min:
2. Zasoby internetu:
1. Katalogi z konkursów i wystaw graficznych, m.in.:
2. Aktualne katalogi i wydawnictwa monograficzne i strony www:
Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-06-2018 20:48)