Celem cyklu zajęć jest zapoznanie studentów z dyskursem naukowym dotyczącym m.in. hierarchii płci, mechanizmów dyskryminacji i wykluczenia społecznego, tożsamości etc.
Wymagania wstępne
brak
Zakres tematyczny
definicja płci z rozróżnieniem na płeć socjalną i biologiczną
propozycje nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia
Metody kształcenia
Wykład konwersatoryjny, opis wyjaśniający i systematyzujący (prezentacja w power point), dyskusja panelowa, debata „za i przeciw” etc.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Pytania kontrolne sprawdzające stopień opanowania materiału, krótkie statementy/dłuższe wypowiedzi sprawdzające suwerenność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczną, obecność na zajęciach i/lub zaliczenie pisemne w postaci kolokwium.
Literatura podstawowa
Butler, Judith: Das Unbehagen der Geschlechter. Frankfurt am Main: Suhrkamp 1991.
Schößler, Franziska: Literaturwissenschaft als Kulturwissenschaft. Tübingen: Francke Verlag 2006.
von Braun, Christina/Stephan, Inge (red.): Gender-Studien. Eine Einführung. Stuttgart, Weimar: Metzler Verlag 2006.
von Braun, Christina/Stephan, Inge (red.): Gender@Wissen. Ein Handbuch der Gender-Theorien. Köln, Weimar, Wien: Bohlau Verlag 2005.
Literatura zgodna z propozycjami prowadzącego zajęcia
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.