SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologie informacyjne |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-TI |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie wiedzy i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystywania narzędzi i środków informatyki w praktyce, w tym:
– formatowania złożonych dokumentów tekstowych,
– wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do obliczeń i graficznej prezentacji wyników,
– umiejętnego posługiwania się zasobami Internetu,
– budowy i możliwości wykorzystania baz danych,
– tworzenia i wykorzystania prezentacji multimedialnych,
Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu działania komputera i jego obsługi, funkcji systemu operacyjnego oraz pakietu biurowego na poziomie ECDL Core.
L1. Pojęcia podstawowe: informacja, informatyka, technologia informacyjna. Podstawowe systemy informatyczne (SPIS, SINT, itp.). Budowa komputera i system operacyjny komputera. Pliki i katalogi. Przetwarzanie informacji. Binarny system zapisu informacji w komputerze. Komunikacja w sieci. Udostępnianie zasobów. Wyszukiwanie komputerów w sieci. Podstawy protokołu sieciowego TCP/IP – adres IP, maska, brama, serwisy DNS.
L2. Formatowanie dokumentu. Ustawienia strony. Nagłówki i stopki. Formatowanie akapitu i czcionki. Tabulatory. Wypunktowanie i numerowanie.
L3. Sekcje dokumentu. Tekst w kolumnach. Wzajemne oddziaływanie ustawień akapitu i sekcji. Tabele. Formuły liczące.
L4. Formatowanie dokumentu z użyciem styli. Automatyczne tworzenie spisu treści, spisów rysunków i tabel. Tworzenie przypisów. Sprawdzanie pisowni i gramatyki. Korzystanie z tezaurusa. Wyszukiwanie i zamiana tekstu. Budowa makrodefinicji. Kreator i szablon dokumentu.
L5. Grafika i formatowanie rysunków. Wprowadzanie i edycja wzorów matematycznych (Microsoft Equation). Korespondencja seryjna.
L6. Kolokwium I.
L7. Budowa arkusza kalkulacyjnego. Adresowanie komórek. Tworzenie i edycja formuł. Serie danych. Formatowanie komórek i liczb. Rozbudowa arkusza. Praca z wieloma arkuszami.
L8. Funkcje analizy danych. Konsolidacja, sortowanie i filtrowanie danych. Automatyczne obliczanie. Sumy pośrednie.
L9. Graficzna prezentacja danych. Tworzenie i modyfikacja wykresów.
L10. Funkcje statystyczne. Funkcje logiczne. Funkcje tekstowe.
L11. Kolokwium II.
L12. Wprowadzenie do programu MS Access. Tworzenie i modyfikacja tabel. Właściwości pól. Zastosowanie kreatora tabel. Zakładanie i modyfikacja relacji. Tworzenie i modyfikacja formularzy. Właściwości formantów. Zastosowanie kreatora formularzy.
L13. Tworzenie i modyfikacja kwerend. Zastosowanie kreatora kwerend. Filtrowanie, selekcja i sortowanie danych. Tworzenie raportów.
L14. Wprowadzenie do programu MS Power Point. Zasady przygotowywania prezentacji. Tworzenie szablonu prezentacji.
L15. Weryfikacja i ocena przygotowanych prezentacji.
Ćwiczenia praktyczne – laboratoryjne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywne oceny z:
Zaliczenie na ocenę.
Ocena końcowa stanowi średnią ważoną, waga ocen: 5 - oceny z kolokwium, 3 - ocena za opracowanie i przedstawienie prezentacji, 3 – ocena aktywności podczas zajęć laboratoryjnych.
Zmodyfikowane przez dr inż. Maria Stańkowska (ostatnia modyfikacja: 11-01-2019 00:13)