SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy marketingu |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-PM |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem jest poznanie działań marketingowych realizowanych w gospodarce rynkowej, wyjaśnienie istoty oraz cech marketingu, nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi metodami i technikami marketingowymi.
Przyswajanie przez studenta wiedzy z zakresu podstaw marketingu wymaga wcześniejszego przygotowania z przedmiotów: ekonomia, zarządzanie. Student powinien rozumieć podstawowe kategorie ekonomiczne, zasady działania struktur podmiotowych rynku, opisu i analizy problemów zarządzania i marketingu.
Wykłady
Ćwiczenia
Wykłady i ćwiczenia dotyczą poszczególnych narzędzi marketingu.
Na wykładach wykorzystywana jest metoda konwencjonalna i problemowa.
Na ćwiczeniach wykorzystywana jest metoda analizy case study, metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z wykładów (50%).
Ph. Kotler, Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2005.
H. Mruk, B. Pilarczyk, H. Szulce, Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005.
T. Kramer, Podstawy marketingu, Wyd. PWE, Warszawa 2004.
K. Andruszkiewicz, Marketing. Podręcznik akademicki, Toruń 2011.
P. Waniowski, D. Sobotkiewicz, M. Daszkiewicz, Marketing. Teoria i przykłady, Warszawa 2010.
Zmodyfikowane przez dr Zbigniew Świątkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2019 16:19)