SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wychowania fizycznego na różnych etapach edukacyjnych |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-P-WFiGKK-MWFnREE |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą przygotowania merytorycznego do prowadzenia zajęć ruchowych na różnych etapach edukacyjnych. Opanowanie umiejętności przygotowania konspektów i toków lekcji wykorzystujących różne metody nauczania.
Wiedza z zakresu rozwoju somatycznego i motorycznego człowieka, pedagogicznych i psychologicznych uwarunkowań rozwoju
Pojęcia dotyczące szeroko rozumianej kultury fizycznej (wychowanie fizyczne, sport, turystyka, rekreacja, rehabilitacja). Lekcja wychowania fizycznego, jej typy i rodzaje. Metody stosowane w szkolnym wychowaniu fizycznym. Analiza programów nauczania na różnych etapach edukacyjnych. Ocena z wychowania fizycznego. Kompetencje nauczyciela. Czynności nauczycielskie. Poznanie potrzeby edukacji permanentnej w odniesieniu do aktywności fizycznej. Forma pisania konspektów lekcyjnych i zastosowanie w nich odpowiednich metod nauczania.
Analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, obserwacja, dyskusja problemowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przedmiot kończy się egzaminem na podstawie sprawdzianu pisemnego. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest pisemne opracowanie konspektu lekcyjnego.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Skorupka (ostatnia modyfikacja: 30-07-2018 07:26)