SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do studiowania |
Kod przedmiotu | 01.3-WZS-ŻCZP-WDS |
Wydział | Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie |
Kierunek | Żywienie człowieka i dietoterapia. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest pomoc studentom w przystosowaniu się do studiów
Bez wymagań
1.System szkolnictwa wyższego w Polsce. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Europejski System Transferu
i Akumulacji Punktów (ECTS).
2.Misja i strategia rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego. Podstawowe akty prawne. Regulamin studiów
i Regulamin studiów. Organy uczelni. Struktura organizacyjna. Dokumentacja studenta. Etyka środowiska akademickiego.
3.Podstawowe pojęcia związane z Żywieniem człowieka i dietoterapią. Potencjalne miejsca pracy. Specyfika studiowania na kierunku.
4.Efekty kształcenia dla kierunku. Program kształcenia. Program studiów. Rodzaje zajęć dydaktycznych. Możliwości wyboru przedmiotów i bloków przedmiotów.
5.Wiedza naukowa a wiedza potoczna. Źródła wiedzy. Aktywne słuchanie. Zasady efektywnego notowania. Korzystanie ze źródeł pisanych. Techniki poprawiające koncentrację. Podstawowe metody zapamiętywania. Krytyczne myślenie.
6.Korzystanie z biblioteki.
7.Efektywne zarządzanie własnym czasem. Planowanie. Higiena życia a nauka. Miejsce do nauki. Odżywianie.
Sen i wypoczynek. Aktywność ruchowa. Rola sportu akademickiego.
8.Wykonywanie prac pisemnych. Przygotowanie plakatu (posteru). Przygotowanie prezentacji. Publiczna prezentacja własnej pracy. Udział w dyskusji.
9.Sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności. Sprawdziany, kolokwia, egzaminy ustne, egzaminy testowe, egzaminy pisemne. Przygotowywanie się do egzaminów. Radzenie sobie ze stresem.
Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe (aktywizującę)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu są:
-obecność w trakcie zajęć,
-aktywność w trakcie zajęć,
-przygotowanie pracy pisemnej,
-pozytywne zaliczenie testu sprawdzającego wiedzę.
1.Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
2. E. Chmielecka (red.), Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki
i Szkolnictwa Wyższego, 2010.
3. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS). Przewodnik dla użytkowników, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009
4. Regulamin studiów
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Gawrońska (ostatnia modyfikacja: 27-12-2018 19:56)