SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do studiowania - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do studiowania
Kod przedmiotu 01.3-WZS-ŻCZP-WDS
Wydział Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie
Kierunek Żywienie człowieka i dietoterapia.
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Anna Gawrońska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest pomoc studentom w przystosowaniu się do studiów

Wymagania wstępne

Bez wymagań

Zakres tematyczny

1.System szkolnictwa wyższego w Polsce. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Europejski System Transferu
i Akumulacji Punktów (ECTS).

2.Misja i strategia rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego. Podstawowe akty prawne. Regulamin studiów
i Regulamin studiów. Organy uczelni. Struktura organizacyjna. Dokumentacja studenta. Etyka środowiska akademickiego.

3.Podstawowe pojęcia związane z  Żywieniem człowieka i  dietoterapią. Potencjalne miejsca pracy. Specyfika studiowania na kierunku.

4.Efekty kształcenia dla kierunku. Program kształcenia. Program studiów. Rodzaje zajęć dydaktycznych. Możliwości wyboru przedmiotów i bloków przedmiotów.

5.Wiedza naukowa a wiedza potoczna. Źródła wiedzy. Aktywne słuchanie. Zasady efektywnego notowania. Korzystanie ze źródeł pisanych. Techniki poprawiające koncentrację. Podstawowe metody zapamiętywania. Krytyczne myślenie.

6.Korzystanie z biblioteki. 

7.Efektywne zarządzanie własnym czasem. Planowanie. Higiena życia a nauka. Miejsce do nauki. Odżywianie.
Sen i wypoczynek. Aktywność ruchowa. Rola sportu akademickiego.

8.Wykonywanie prac pisemnych. Przygotowanie plakatu (posteru). Przygotowanie prezentacji. Publiczna prezentacja własnej pracy. Udział w dyskusji.

9.Sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności. Sprawdziany, kolokwia, egzaminy ustne, egzaminy testowe, egzaminy pisemne. Przygotowywanie się do egzaminów. Radzenie sobie ze stresem.

Metody kształcenia

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe (aktywizującę)

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Podstawą uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu są:

-obecność w trakcie zajęć,

-aktywność w trakcie zajęć,

-przygotowanie pracy pisemnej,

-pozytywne zaliczenie testu sprawdzającego wiedzę.

Literatura podstawowa

1.Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce

2. E. Chmielecka (red.), Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki
i Szkolnictwa Wyższego, 2010.

3. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS). Przewodnik dla użytkowników, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009

4. Regulamin studiów

 

 

Literatura uzupełniająca

  1. J. Knoblauch, Sztuka uczenia się, Vocatio Oficyna Wydawnicza 2000.
  2. E. A. Locke, Jak uczyć się efektywnie, Wyd. NAKOM, 2009.
  3. A. Naik, Pokonaj stres. Poradnik przedegzaminacyjny, Ibis Wydawnictwo Książkowe, 2009.
  4. Literatura dodatkowa zaproponowana przez wykładowcę.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Gawrońska (ostatnia modyfikacja: 27-12-2018 19:56)