SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do psychologii - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do psychologii
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSP-WPs
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Praca socjalna
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Urszula Gembara
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student ma podstawową wiedzę dotyczącą funkcjonowania psychicznego człowieka; zna i rozumie podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej i teorii osobowości.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny


Psychologia jako nauka, psychologia a pedagogika, koncepcje psychologiczne człowieka -behawioralna, psychoanalityczna, poznawcza i humanistyczna oraz ich zastosowanie w pracy pedagoga; osobowość, temperament i charakter w świetle psychologii różnic indywidualnych; inteligencja i inne zdolności (specjalne, twórcze); stres psychologiczny - wybrane koncepcje, biologiczne podstawy procesów psychicznych, podstawy pomocy psychologicznej
 Procesy poznawcze - myślenie pamięć, uczenie się, spostrzeganie, uwaga i procesy językowe; Emocje i procesy motywacyjne.
 

Metody kształcenia

Wykład klasyczny, wykład konwersatoryjny, praca z książką, praca w grupach na bazie literatury przedmiotu, samodzielna lektura prac z zakresu przedmiotu, dyskusja problemowa, metody aktywne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia: kolokwium zaliczeniowe.Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Egzamin: sprawdzian wiedzy i/lub test. 
Na ocenę końcową składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%).

Literatura podstawowa

Strelau J., Doliński D. (2010) Psychologia akademicka .Podręcznik.(red.) t.1-2. Gdańsk, GWP

Literatura uzupełniająca

1. Kozielecki J.(1998) Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa, „Żak”

2.Wadeley A., Birch A., Malim T., (2000) Wprowadzenie do psychologii. Warszawa , PWN

3.Zimbardo P.G., Ruch F.L., (1997) Psychologia i życie. Warszawa, PWN

inna literatura  ustalana przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 30-04-2019 22:07)