SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Superwizja |
Kod przedmiotu | 14.5-WP-PSP-Spr |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student ma umiejętność prowadzenia superwizji w przyszłym miejscu pracy
Psychologia ogólna, praktyka studencka
Superwizja. Dlaczego ją stworzono, czemu ma służyć, jak wygląda, kto może poddać się superwizji. Jakie warunki musi spełnić osoba mająca być superwizorem? Jak zorganizować superwizję we własnym miejscu pracy? Praca superwizyjna indywidualna, grupowa, strategie prowadzenia superwizji: metoda Grup Balinta, skoncentrowana na rozwiązywaniu problemów, dialogowa, w oparciu o analizę mocnych stron, pracy nad stresem, metoda terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, analiza SWOT. Specyficzne problemy pracy z klientem- praca nad doświadczeniami praktycznymi studentów
Dyskusja grupowa, warsztat grupowy, prezentacja filmowa fragmentów superwizji i przypadków do analizy superwizyjnej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i pozytywna ocena z przygotowania i przeprowadzenia warsztatu dotyczącego tematyki zajęć, oraz napisania konspektu tych zajęć.
Ocena końcowa: Ocena końcowa jest oceną z konwersatorium
Heaton Jeanne Albronda, Podstawy umiejętności terapeutycznych, 2003
Szmagalski Jerzy, Superwizja pracy socjalnej. Zastosowania i dylematy, 2005
Maria C.Gilbert, Kenneth Evans Superwizja w psychoterapii, 2004
Egan G., Kompetentne pomaganie, 2002
Enright J. , Poradnictwo i terapia bez oporu, [w:] (red.) Santorski J., ABC pomocy psychologicznej, 1993
Literatura do zajęć każdorazowo wskazana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 28-04-2019 19:45)