SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kapitał relacyjny w logistyce |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogD-KRwL |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w podstawowe umiejętności w zakresie skutecznego zarządzania relacjami w sieci międzyorganizacyjnej.
Mikroekonomia. Zarządzanie.
Kapitały: finansowy, intelektualny i relacyjny i ich rola w działalności gospodarczej. Typologie relacji międzyorganizacyjnych ze względu na formy integracji, łańcuch wartości, poziom umiędzynarodowienia, cel i inne. Pomiar kapitału relacyjnego. Jakość relacji jako kryterium efektywności. Koszty transakcyjne jak kryterium efektywności. Renta ekonomiczna jako kryterium efektywności na poziomie strategicznym.
Wykład konwencjonalny z elementami wykładu konwersatoryjnego. Analiza przypadków. Metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia wykładu: kolokwium pisemne.
Forma zaliczenia ćwiczeń: aktywność na zajęciach i ocena za projekt.
1. Chomiak-Orsa I. (2013), Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław
2. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (red.) (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo Beck.Warszawa
3. Czakon W. (2007), Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice.
1. Przedsiębiorstwo partnerskie (2004), red. M. Romanowska, M. Trocki, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
2. Kramarz M. (2012), Strategie adaptacyjne przedsiębiorstw flagowych sieci dystrybucji z odroczona produkcją. Dystrybucja wyrobów hutniczych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Karolina Mazur, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-04-2019 22:56)