SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty taneczno-pedagogiczne z metodyką - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty taneczno-pedagogiczne z metodyką
Kod przedmiotu 03.9-WP-PEDP-WTP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marek Zadłużny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 60 4 36 2,4 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Realizacja artystycznych działań interdyscyplinarnych metodą warsztatową. Przygotowanie studentów do stosowania metody warsztatowej w pracy animacyjnej z różnymi grupami społecznymi.

Wymagania wstępne

Dobra znajomość technik tanecznych i ruchowych, a także form wspomagających taniec. Zaliczony przedmiot: „taniec I – techniki tańca i ruchu”, „taniec II – współczesne formy tańca” oraz „taniec III - teatr tańca”, „taniec IV – metodyka pracy z zespołem tanecznym” oraz „taniec IV – metodyka pracy z zespołem tanecznym”.

Zakres tematyczny

Realizacja działań z pogranicza sztuki tanecznej. Działania performatywne w różnych przestrzeniach. Wykorzystanie nowych mediów w pracy twórczej. Eksperyment artystyczny.

Metody kształcenia

Praca w małych grupach, metody ekspresyjne, dyskusje panelowe, burza mózgów, formy pokazowe metoda warsztatowa.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratoria

Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz pozytywna ocena z wykonywanych zadań (50%).

Ocena końcowa

Ocena ostateczna jest oceną z laboratoriów.

Literatura podstawowa

1.      Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej, Kraków 2006.

2.      Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk 2002.

3.      Olinkiewicz E., Repsch E., red., Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław 2001.

4.      Szmidt K., J., Pedagogika twórczości, Gdańsk 2007.

 

Literatura uzupełniająca

brak

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 12-11-2019 18:51)