SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Komunikacja wizualna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Komunikacja wizualna
Kod przedmiotu 03.5-WA-AWP-KOWIZ-Ć-S14_pNadGenIKS9M
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Architektura wnętrz
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Mirosław Gugała
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Cel Przedmiotu:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami komunikatu wizualnego. Nauka projektowania podstawowych komunikatów typo- i pikto- graficznych, dążenie do biegłości techniczno- manualnej w posługiwaniu się narzędziami do kreowania takich komunikatów, a także zdolności abstrahowania i konkretyzowania graficznego.

 

Wymagania wstępne

Znajomość programów graficznych, znajomość zasad kompozycji obrazu i tekstu.

Zakres tematyczny

Zakres tematyczny to przede wszystkim realizacja najbardziej typowych zadań z obszaru komunikacji wizualnej a więc tworzenie projektów znaków własnościowych i firmowych będących elementami rozbudowanej identyfikacji wizualnej oraz projektów plakatów jako najpopularniejszej formy łączenia treści obrazowej i tekstowej.

 

Przykładowe tematy:

  1. Literniczy znak graficzny, gdzie podstawowym budulcem jest duet liter lub krótkie słowo oraz możliwe modyfikacje tych liter według zasad zachowania czytelności i atrakcyjności wizualnej.

  2. Obrazkowy znak graficzny, gdzie podstawowym budulcem jest piktogram lub ideogram oraz wszelkie przetworzenia obrazu w uproszczony symbol z zachowaniem czytelności idei.

  3. Plakat, gdzie najważniejszą zasadą jest połączenie obrazu i krótkiego tekstu, z zachowaniem zasad trafnego kojarzenia obu powyższych wartości wizualnych.


 

Metody kształcenia

  1. Wykłady i dyskusje tematyczne.

  2. Prezentacje

  3. Ćwiczenia i realizacja prac.

  4. Korekty i konsultacje.


 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i wykonanie wszystkich zadań przewidzianych w programie zajęć.

Literatura podstawowa

  1. Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki, Wydawnictwo d2d.pl, Warszawa 2010

  2. Michael Evamy, Logo. Przewodnik dla projektantów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009

  3. Joanna Sarzyńska-Putowska, Komunikacja wizualna; Fundacja ASP Kraków; 2002

Literatura uzupełniająca

4. Dabner David, Szkoła projektowania graficznego, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2019

5. Friedrich Forssman, Hans Peter Willberg, Pierwsza pomoc w typografii, Słowo - Obraz - Terytoria, Warszawa, 2008

6. Piotr Rypson, Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949; Karakter; 2011

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anna Owsian (ostatnia modyfikacja: 10-03-2022 13:09)