SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy - angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy - angielski
Kod przedmiotu 09.1-WA-ArchWP-LEKTa-S17
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Architektura wnętrz
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Joanna Simpson
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie języka na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej z użyciem umiejętności językowych - j. angielski.

Wymagania wstępne

 

Znajomość języka angielskiego na poziomie A2 /B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.

Zakres tematyczny

  1. Colours in Interior Design - kolory w projektowaniu wnętrz. Dyskusja, propozycje, projekty w języku angielskim. Praca w grupach.
  2. SEMI Analysis wybranego dziela sztuku. Work in groups/pairs.
  3. My favourite book and movie genre. Discussion.
  4. Advantages and disadvantages of the internet. Discussion in groups.
  5. Jobs and Work - zasady reagowania na ogłoszenie pracy i rozmów z pracodawcą, rozmowy kwalifikacyjne, pisanie podań o pracę w języku angielskim.
  6. Prezentacja indywidualnych prac studentow Opis - wady i zalety.
  7. Translation-main criteria that need to be met to do a professional translation. Czytanie artykulu 'What makes a good translation?'
  8. Translation game-work in pairs.
  9. Test sprawnościowy ze znajomości gramatyki, pisania i czytania na poziomie A2//B1.
  10. Transport and Travel - komunikacja, podróże. Zapoznanie się ze słownictwem i wyrażeniami związanymi z rezerwacją biletów, bookowaniem hoteli, planowaniem podróży.
  11. Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation at schools to learn a foreign language? Discussion in groups.
  12. Design a nice coffee bar in the Institute building - praca w grupach. Studenci przygotowują pisemny projekt opisowy dotyczący powstania baru studenckiego na terenie uczelni. Praca w grupach lub parach.
  13. Technology - dyskusja wśród studentów dotycząca korzystania z najnowszych osiągnięć technologii w języku angielskim. Użycie specjalistycznego słownictwa związanego z użyciem najnowszych form technologii.
  14. Prezentacje indywidualne na temat zwiazany z kierunkiem studiow lub dowolnie wybrany temat z użyciem PowerPoint lub Prezzie.
  15. Testy zaliczeniowe pisemne i ustne.na poziomie B1,

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury (przedmiotu oraz źródeł internetowych). Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B1+ (-reading, listenig, speaking, writing).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecnosc na zajeciach, lub zaliczenie materialu przerobionego podczas nieobecnosci studenta w ramach dyzuru.

aktywny udzial studentow podczas dyskuji na zajeciach,

zaliczenie testow pisemnych oraz ustnych,

przygotowanie do zajec,

przygotowanie i przedstawienie prezentacji w programie PowerPoint.


[1] The award of a pass grade (3, 4, or 5) is dependent on satisfying the attendance criteria, the presentation criteria AND demonstrating behaviour and attitudes appropriate to university students in higher education. The teacher reserves the right to lower (or refuse the award of) the grade in the event of inappropriate behaviour. This includes, but may not be limited to, use of offensive language, non-participation in activities, unpunctuality.

[2] In order to accommodate the mixed abilities of students participating, high attendance is one of the primary criteria. While it is expected that students are expected to attend 100% of the course, some have (or claim to have) other commitments and the attendance criteria allows these students to make an informed choice about their priorities.

[3] Any student NOT attending 22hours or more will be required to take this English language test at B2 (on the CEF) or FCE (Cambridge ESOL) and will comprise Listening, Reading and Language in Use. Ms Simpson will show examples of test items at this level within the first two lessons of the semester. Students, can, therefore, judge for themselves whether they wish to be assessed on submission of a presentation and their test result. The focus of the course will NOT be ‘to pass the test’, however. The classes will involve a range of practical, communicative and task-based activities.

[4] Students who do not give a presentation in class time cannot be awarded a 4 or 5.

The award of a pass grade (3, 4, or 5) is dependent on satisfying the attendance criteria, the presentation criteria AND demonstrating behaviour and attitudes appropriate to university students in higher education. The teacher reserves the right to lower (or refuse the award of) the grade in the event of inappropriate behaviour. This includes, but may not be limited to, use of offensive language, non-participation in activities, unpunctuality.

[1] In order to accommodate the mixed abilities of students participating, high attendance is one of the primary criteria. While it is expected that students are expected to attend 100% of the course, some have (or claim to have) other commitments and the attendance criteria allows these students to make an informed choice about their priorities.

[1] Any student NOT attending 22 hours or more will be required to take this English language test at B2 (on the CEF) or FCE (Cambridge ESOL) and will comprise Listening, Reading and Language in Use. Ms Simpson will show examples of test items at this level within the first two lessons of the semester. Students, can, therefore, judge for themselves whether they wish to be assessed on submission of a presentation and their test result. The focus of the course will NOT be ‘to pass the test’, however. The classes will involve a range of practical, communicative and task-based activities.

 

Literatura podstawowa

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D., 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow 2007
  4. Naunton, J. and Hughes, J. Spotlight on FCEHeinle, 2009.
  5. Easy FCE - EDGARD Warszawa 2006
  6. .FCE Gold, 2015
  7. Norris, R. English For First. Macmillan.
  8. Latham-Koenig Ch.,English File Intermediate Student's Book, Oxford University Press.

Literatura uzupełniająca

  1. Artykuły online.
  2. Artykuły z magazynów brytyjskich The Guardian, The Times.

Studenci przygotowują rownież swoje materiały zaczerpnięte głownie ze źródeł internetowych

Uwagi

 

 

Wszelkie dodatkowe nieobecnosci studenta na zajeciach musza byc zaliczone poprzez wykazanie sie znajomoscia materialu przerobionego podczas nieobecnosci studenta. Material studenci zaliczaja w ramach dyzuru prowadzacego zajecia. Jest to podstawowy warunek uzyskania oceny pozytywnej przez studenta.


Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 20-05-2019 18:01)