SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru: Warsztaty językowo-komunikacyjne z języka hiszpańskiego |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-JFZP-WJKH-S18 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | hiszpański |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych na poziomie B2 i B2+. Stymulowanie do twórczej ekspresji ustnej i pisemnej ze szczególnym uwzględnieniem swobodnych spontanicznych interakcji w różnorodnych sytuacjach życia codziennego. Wzbogacanie kompetencji leksykalnej i gramatycznej.
Poziom znajomości języka hiszpańskiego co najmniej B1+.
Komunikacja ustna : rozumienie ze słuchu i mówienie (język standardowy i potoczny). Branie udziału w dyskusji, przeprowadzanie wywiadów, rozumienie dzienników radiowych i telewizyjnych, reportaży, krótkich sekwencji filmowych czy scenek teatralnych. Umiejętność wyrażania własnego zdania i jego obrony, argumentowanie. Interakcje w sytuacjach typowych i problemowych. Wyrażenia idiomatyczne i potoczne.
Komunikacja pisemna: rozumienie tekstu pisanego i pisanie.
Praca z tekstem autentycznym (medialnym, literackim, epistolarnym). Redagowanie tekstów użytkowych oraz korespondencji formalnej i prywatnej (z różnych okazji). Słownictwo w tym zakresie. Elementy kreatywnego pisania (warsztaty poetyckie). Umiejętność przeformułowywania wypowiedzi (parafraza, wyrażenia synonimiczne, idiomy)...
Gramatyka praktyczna; biegłe stosowanie wszystkich czasów i trybów czasownikowych języka hiszpańskiego. Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia dalszego i bliższego. Imiesłowy i imiesłowowe struktury gramatyczne.
Ćwiczenia rozumienia tekstu (globalnego i szczegółowego), technika ról, ćw. symulacyjne, redagowanie tekstów, twórcze techniki pisania, gry i zabawy komunikacyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywnej obecności na zajęciach (wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego) oraz rezultatów 2-3 sprawdzianów wiedzy i umiejętności. Na ocenę składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (50%) oraz kontroli bieżącej (50%).
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 25-05-2019 15:51)