SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Harmonia jazzowa |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-HRJ-Ć-S14_pNadGenD94I9 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej; [2] poznanie zasobów dźwiękowych muzyki
jazzowej (skale, akordy, melodyka); [3] kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk
harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele). [4] praktyczne
przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.
Pozytywnie zdany egzamin na I rok studiów I stopnia kierunku Jazz i muzyka estradowa.
[1] zapis funkcyjny (amerykańska nomenklatura); [2] skale kościelne (dur i jej moduły), moll melodyczna i jej moduły; [3] skala zmniejszona, alterowana, całotonowa; [4] budowa akordów, rodzaje faktury; [5] zwroty kadencyjne:
Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadania pisemne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie:
1. Jaffe Andy, Jazz Harmony, Advance Music, Tubingen 1996.
2. Weiskopf Walt, Ricker Ramon, Augmented scales in jazz, Jamey Aebersold, New Albany 1993;
3. Levine Mark, The Jazz Piano Book, Sheer Music, Petaluma 1989;
4. Slonimsky Nicolas, Thesaurus of Scale and Melodic Patterns, Shimrer Books 1975;
5. Hołownia Bogdan, O Harmonii Jazzowej. Zapiski z szuflady, HoBo Records, Toruń 2012.
1. Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sheer Music, Petaluma 1995;
2. Zieliński Tadeusz, Problemy Harmoniki Nowoczesnej, PWM, Kraków 1983;
3. Szymaniuk Jerzy, Interpretacja polskich kolęd i pastorałek w procesie aranżacji na przykładzie partytury Kolędy dla Świata, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015.
6. Nettles Barrie, Harmony 1-5, Berklee College of Music Press, Berkee 1997.
Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 05-06-2019 08:28)