SylabUZ
Course name | Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu rewalidacji |
Course ID | 05.6-WP-EA-KPA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit |
Wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności dotyczące tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD), indywidualnego programu rewalidacyjno-wychowawczego (IPET) oraz programu rewalidacji
Znajomość podstaw dydaktyki specjalnej
ĆWICZENIA: 1) Podstawy prawne tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu rewalidacji. 2) Diagnoza funkcjonalna (kompleksowa, wielospecjalistyczna) potrzeb i możliwości dziecka/ucznia jako podstawa opracowywania programu. 3) Zasady tworzenia programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 4) Opracowywanie programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 5) Zasady i sposoby ewaluacji programu WWRD, IPET, programu rewalidacji.
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna - opracowanie wybranego przez studenta programu WWRD, IPET lub programu rewalidacji
Ocena ostateczna: zaliczenie na podstawie przygotowanego programu
1. Akty prawa oświatowego dotyczące organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole oraz organizowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością
2. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015
3. Deutsch Smith D., Pedagogika specjalna, Warszawa 2011
4. Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik, Poznań 2001
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 24-05-2019 15:18)