SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu rewalidacji - course description

General information
Course name Konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu rewalidacji
Course ID 05.6-WP-EA-KPA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Regina Korzeniowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit

Aim of the course

Wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności dotyczące tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD), indywidualnego programu rewalidacyjno-wychowawczego (IPET) oraz programu rewalidacji 

Prerequisites

Znajomość podstaw dydaktyki specjalnej 

Scope

ĆWICZENIA: 1) Podstawy prawne tworzenia programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz programu rewalidacji. 2) Diagnoza funkcjonalna (kompleksowa, wielospecjalistyczna) potrzeb i możliwości dziecka/ucznia jako podstawa opracowywania programu. 3) Zasady tworzenia programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 4) Opracowywanie programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 5) Zasady i sposoby ewaluacji programu WWRD, IPET, programu rewalidacji. 

Teaching methods

Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne  

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna - opracowanie wybranego przez studenta programu  WWRD, IPET lub programu rewalidacji  

Ocena ostateczna:  zaliczenie na podstawie przygotowanego programu

Recommended reading

 

  1. Dydaktyka specjalna, red. J. Głodkowska, Warszawa 2012.  
  2.  Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, red. J. Głodkowska,  Warszawa 2012.
  3. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2

Further reading

1. Akty prawa oświatowego dotyczące organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole oraz organizowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością

2. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015

3. Deutsch Smith D., Pedagogika specjalna, Warszawa 2011

4. Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik,  Poznań 2001

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 24-05-2019 15:18)