SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka pedagogiczna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-EA-PPA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | - | - | 120 (w tym jako e-learning) |
8 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Poznanie przez studentów zasad organizacji edukacji i rehabilitacji (rewalidacji) osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Opanowanie przez studentów umiejętności planowania oraz realizacji edukacji i rewalidacji osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Uwrażliwienie studentów na konieczność podejmowania indywidulanych i zespołowych działań na rzecz zmiany sytuacji osób ze spektrum zaburzeń autystycznych oraz ich rodzin.
Podstawowa wiedza z zakresu dydaktyki specjalnej oraz edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera
Student wykorzystuje różne metody pracy wychowawczej, dydaktycznej i rewalidacyjnej z którymi zapoznał się na zajęciach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: Odbycie praktyki w wymiarze przewidzianym w programie studiów (120 godzin) potwierdzonej opinią nauczyciela – opiekuna. Zaliczenie praktyki na podstawie terminowego rozliczenia dokumentacji praktyki u nauczyciela z ramienia UZ.
Ocena ostateczna: Ocena z praktyki stanowi średnią ważoną: 80% oceny z praktyki wystawionej przez nauczyciela opiekuna praktyki i 20% oceny wystawionej przez nauczyciela z ramienia UZ za poziom merytoryczny dokumentacji praktyki.
1. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015.
2. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, red. J. Głodkowska, Warszawa 2011.
3. Pisula E., Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapia, Gdańsk 2010.
4. Schopler E., Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Gdańsk 1994.
Literatura metodyczna wybrana przez studentów
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 24-05-2019 15:26)