SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka angielskiego III |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FAD-PNJA3-N16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 10 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Czytanie i pisanie - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Sprawności zintegrowane - Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka angielskiego 3 - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | 0 | 0 | Egzamin |
Celem kursu jest rozwinięcie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych zarówno w pisaniu jak i mówieniu, które mają na celu osiągnięcie poziomu językowego C2 opisanego wg ESOKJ, poprzez rozszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa i struktur gramatyczno-leksykalnych oraz ćwiczenia z zakresu czytania, pisania, mówienia i słuchania.
Ukończenie kursu PNJA II przynajmniej z oceną 3.0.
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje obszary tematyczne dotyczące akademickiego i profesjonalnego języka angielskiego, a także ogólnego języka angielskiego. Szczególna uwaga zwrócona jest na obiektywne, wyizolowane oraz analityczne użycie języka. Semestr 3 poświęcony jest poszerzaniu wiadomości z zakresu struktur gramatycznych i leksykalnych charakterystycznych dla dyskursu akademickiego z uwzględnieniem elementów z zakresu meta języka (z obszaru literatury, tłumaczenia, językoznawstwa, nauczania języka).
Dominującą metodą kształcenia będzie podejście komunikatywne wykorzystujące indywidualne metody pracy, pracę w parach lub w całej grupie w oparciu o zadania, ćwiczenia, dyskusje, prezentacje i zadania domowe. Szczególna uwaga, w zakresie nauczania i oceniania, zostanie zwrócona na zintegrowany aspekt języka; aspekt pisemny będzie stanowił dominujący element w nauczaniu sprawności takich jak czytania i pisanie, zaś sprawności takie jak słuchanie i mówienie będą stanowiły dominującym element zajęć ze zintegrowanych sprawności.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z wszystkich indywidualnych kursów bloku PNJA i ocena 3.0 lub wyższa z egzaminu końcowego.
Uczestnictwo w zajęciach PNJA jest obowiązkowe dla wszystkich słuchaczy. Uczestnictwo w zajęciach będzie brane pod uwagę przy ocenie poszczególnych kursów (wymagane 80% obecności na zajęciach). Ocena indywidualnych kursów stanowi myślowo średnią ocen uzyskanych podczas oceniania ciągłego i ocenę końcową z danego kursu. Ocenianie ciągłe odbywa się w oparciu o wykonywanie różnorodnych zadań (w tym testów) przewidzianych przez prowadzącego kurs oraz na podstawie obserwacji zaangażowania student w zajęcia. Prawo step do egzaminu wymaga zaliczenie każdy komponent wchodzących w skład bloku zajęć PNJA. Ocena końcowa przedmiotu będzie oparta o wynik procentowy uzyskany z egzaminu PNJA, którego 5 części są równo ważone w całości, z tym że wynik jest podawany tylko wtedy, gdy wszystkie komponenty są zakończone.
Kryteria oceniania sprawności mówienia i pisania są zgodne z kryteriami oceniania tych sprawności podczas egzaminu PNJA na danym poziomie językowym.
Poniższa skala ocen uwzględnia przedziały procentowe, które są stosowane podczas oceniania wynik egzaminu z PNJA:
% |
Ocena |
0% - 54,99% |
ndst (2.0) |
55% - 69,99% |
dost (3.0) |
70% - 74,99% |
dst+ (3.5) |
75% - 80.99% |
db (4.0) |
81% - 90,99% |
db+ (4.5) |
91% - 100% |
bdb (5.0) |
Słowniki -
Gramatyka-
Wybrane pozycje do samodzielnej pracy (wraz z kluczem odpowiedzi) -
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.ted.com
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 29-06-2019 10:26)