SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wstęp do psychologii |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PPWM-WPS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Zapoznanie studentów z założeniami poszczególnych nurtów w psychologii oraz z podstawowymi pojęciami i procesami psychologicznymi.
Brak.
Główne koncepcje człowieka w psychologii: założenia i przedstawiciele podejścia behawiorystycznego, psychodynamicznego, poznawczego i humanistycznego.
Szkoła Gestalt i czynniki wpływające na postrzeganie oraz interpretowanie zjawisk.
Mechanizm warunkowania klasycznego i sprawczego. Modelowanie jako społeczne uczenie się.
Pojęcie temperamentu, cech i typów temperamentalnych.
Definiowanie osobowości w różnych podejściach teoretycznych.
Stres psychologiczny: fazy przebiegu stresu, style radzenie sobie ze stresem.
Wykład konwencjonalny, wykład problemowy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena z egzaminu pisemnego (minimum 60% prawidłowych odpowiedzi).
Ocena końcowa z przedmiotu jest oceną z egzaminu.
Gerrig R., Zimbardo Ph., Psychologia i życie, Warszawa 2008.
Wedeley A., Birch A., Malim T., Wprowadzenie do psychologii, Warszawa 2018.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-12-2019 18:42)