SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do praktyki w instytucjach kultury i oświaty |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDP-WPKO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Występuje w specjalnościach | Animacja kultury |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma na celu rozszerzenie wiedzy teoretycznej i przygotowanie studentów do odbywania praktyk w instytucjach kultury i oświaty. Ma także na celu rozszerzenie świadomości studenta odnośnie własnych predyspozycji i umiejętności w zakresie pracy w jednostkach kultury i oświaty, pracy w zespołach oraz działań indywidualnych.
Brak.
Zapoznanie z zakresem działalności instytucjach kultury i oświaty.
Zapoznanie się z metodami pracy instytucjach kultury i oświaty.
Przygotowanie do działań praktycznych w instytucjach kultury i oświaty.
Przygotowanie do pracy w zespole pracowniczym.
Przygotowanie do pracy indywidualnej w instytucjach kultury i oświaty.
dyskusja, praca w grupach, analiza przypadków, burza mózgów, warsztat, prezentacja, analiza dokumentów,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z laboratorium – podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz pozytywna ocena z wykonanej pracy problemowej (50%).
Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z laboratorium.
1. Wróblewski Ł., Zarządzanie w instytucjach kultury, Warszawa 2014.
2. Golat R., Podstawy prawa kultury, Poznań 2006.
3. Edukacja : tradycje, rzeczywistość, przyszłość : materiały pokongresowe I Zachodniopomorskiego Kongresu Edukacyjnego : praca zbiorowa / red. Czesław Plewka ; Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie. - Szczecin : Oficyna Wydawnicza CDiDN, 2005.
4. Samorządowy model oświaty : koncepcje i realia / Ewa Adamczyk, Janusz Gęsicki, Ewa Matczak. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2001.
Zarządzanie placówką oświatową / Krzysztof Gawroński, Arkadiusz Stefan. - Wyd. 2. - Warszawa : "ABC" : Wolters Kluwer Polska, 2006.
Nie dotyczy.
Nie dotyczy.
Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 04-01-2020 10:27)