SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wprowadzenie do praktyki w instytucjach kultury i oświaty - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do praktyki w instytucjach kultury i oświaty
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDP-WPKO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Występuje w specjalnościach Animacja kultury
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marek Zadłużny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot ma na celu rozszerzenie wiedzy teoretycznej i przygotowanie studentów do odbywania praktyk w instytucjach kultury i oświaty. Ma także na celu rozszerzenie świadomości studenta odnośnie własnych predyspozycji i umiejętności w zakresie pracy w jednostkach kultury i oświaty, pracy w zespołach oraz działań indywidualnych.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Zapoznanie z zakresem działalności instytucjach kultury i oświaty.

Zapoznanie się z metodami pracy instytucjach kultury i oświaty.

Przygotowanie do działań praktycznych w instytucjach kultury i oświaty.

Przygotowanie do pracy w zespole pracowniczym.

Przygotowanie do pracy indywidualnej w instytucjach kultury i oświaty.

Metody kształcenia

dyskusja, praca w grupach, analiza przypadków, burza mózgów, warsztat, prezentacja, analiza dokumentów,

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena z laboratorium – podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz pozytywna ocena z wykonanej pracy problemowej (50%).

Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z laboratorium.

Literatura podstawowa

1.      Wróblewski Ł., Zarządzanie w instytucjach kultury, Warszawa 2014.

2.      Golat R., Podstawy prawa kultury, Poznań 2006.

3.      Edukacja : tradycje, rzeczywistość, przyszłość : materiały pokongresowe I Zachodniopomorskiego Kongresu Edukacyjnego : praca zbiorowa / red. Czesław Plewka ; Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie. - Szczecin : Oficyna Wydawnicza CDiDN, 2005.

4.      Samorządowy model oświaty : koncepcje i realia / Ewa Adamczyk, Janusz Gęsicki, Ewa Matczak. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2001.

Zarządzanie placówką oświatową / Krzysztof Gawroński, Arkadiusz Stefan. - Wyd. 2. - Warszawa : "ABC" : Wolters Kluwer Polska, 2006.

Literatura uzupełniająca

Nie dotyczy.

Uwagi

Nie dotyczy.


Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 04-01-2020 10:27)