SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy terapii behawioralnej osób z niepełnosprawnością intelektualną - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy terapii behawioralnej osób z niepełnosprawnością intelektualną
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSSM-PTBI
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marzanna Farnicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekazanie studentom wiedzy na temat terapii behawioralnej.  Zapoznanie studentów z różnymi metodami i formami terapii  w nurcie behwioralnym osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwoju i  poznawczej. 

Zakres tematyczny

Wykłady

Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej– teorie biologiczne, psychologiczne i socjologiczne 

Systemy terapeutyczne osób  z niepełnosprawnoście intelektualną w Polsce i na swiecie. 

Podstawy terapii behawioralnej. 

Wsparcie i edukacja rodziny w zakresie utrwalania osiągnięc terapeutycznych.

Metody kształcenia

Wykłady – 

Ćwiczenia – 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

Wykłady

Wykłady z przedmiotu kończą się  zaliczeniem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest zaliczenie  pisemne w formie sprawdzianu z określonymi progami punktowymi. M

Ćwiczenia

Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: o ocena projektu dotyczącego diagnozy i prezentacji proponowanych działań terapeutycznych – praca grupowa (grupy 2-3 osobowe); ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć.

Ocena końcowa

Końcowa ocena z przedmiotu to średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładów (sprawdzianu).

Literatura podstawowa

 

Cierpiełkowska L., Sęk H. (2017) Psychologia kliniczna, Warszawa: PWN

 reszta lietarury podana zosttanie na zajęciach.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marzanna Farnicka (ostatnia modyfikacja: 21-11-2019 14:28)