SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy nauczania matematyki |
Kod przedmiotu | 11.1-WP-PPiWM-PNM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studenta do kompetentnego przekazywania wiedzy matematycznej na wczesnych etapach edukacji dziecka
Opanowanie treści kształcenia objętych programem nauczania matematyki w szkole średniej.
Elementy logiki matematycznej.
Pojęcie zbioru. Klasyfikacja zbiorów. Działania na zbiorach.
Pojęcie relacji i odwzorowania zbiorów.
Podstawy arytmetyki. Liczby naturalne i systemy pozycyjne. Własności działań.
Podstawowe pojęcia geometryczne. Zagadnienia miarowe.
Wykład konwersatoryjny, dyskusja, prezentacje multimedialne. Rozwiązywanie przykładowych zadań i problemów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ćwiczeń: ocena pozytywna ze sprawdzianu z progami punktowymi.
Zaliczenie wykładu: pozytywna ocena z egzaminu w postaci testu z progami punktowymi.
J. Nowik, Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Wydawnictwo Nowik Sp.j., Opole, 2013
Z. Semadeni, E. Gruszczyk-Kolczyńska, G. Treliński, B. Bugajska-Jaszczołt, M. Czajkowska, Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce, 2015
A. Cewe, H. Nahorska, I. Pancer, Tablice matematyczne, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk, 2008
Zmodyfikowane przez dr Aleksandra Arkit (ostatnia modyfikacja: 26-11-2019 21:14)