SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy nauczania matematyki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy nauczania matematyki
Kod przedmiotu 11.1-WP-PPiWM-PNM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Egzamin
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie studenta do kompetentnego przekazywania wiedzy matematycznej na wczesnych etapach edukacji dziecka

Wymagania wstępne

Opanowanie treści kształcenia objętych programem nauczania matematyki w szkole średniej.

Zakres tematyczny

Elementy logiki matematycznej.

Pojęcie zbioru. Klasyfikacja zbiorów. Działania na zbiorach.

Pojęcie relacji i odwzorowania zbiorów. 

Podstawy arytmetyki. Liczby naturalne i systemy pozycyjne. Własności działań.

Podstawowe pojęcia geometryczne. Zagadnienia miarowe.

Metody kształcenia

Wykład konwersatoryjny, dyskusja, prezentacje multimedialne. Rozwiązywanie przykładowych zadań i problemów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie ćwiczeń: ocena pozytywna ze sprawdzianu z progami punktowymi.

Zaliczenie wykładu: pozytywna ocena z egzaminu w postaci testu z progami punktowymi.

Literatura podstawowa

  • J. Nowik, Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Wydawnictwo Nowik Sp.j., Opole, 2013

  • Z. Semadeni, E. Gruszczyk-Kolczyńska, G. Treliński, B. Bugajska-Jaszczołt, M. Czajkowska, Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce, 2015

  • A. Cewe, H. Nahorska, I. Pancer, Tablice matematyczne, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk, 2008

Literatura uzupełniająca

  • S. Kucharczyk, Podstawy nauczania początkowego matematyki. Wybór zadań. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 2002

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Aleksandra Arkit (ostatnia modyfikacja: 26-11-2019 21:14)