SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyczne zastosowanie matematyki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyczne zastosowanie matematyki
Kod przedmiotu 11.1-WP-PPiWM-PZM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2019/2020
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Aleksandra Arkit
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z możliwościami praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym oraz innych obszarach takich jak: technika, ekonomia, sztuka, przyroda z uwzględnieniem osiągnięć matematyki współczesnej. Kształtowanie i rozwijanie umiejętności dostrzegania i wskazywania związków matematyki z życiem codziennym oraz wykorzystania ich w projektowaniu  i efektywnej realizacji założonych celów dydaktycznych. Pogłębianie swojego rozumienia znaczenia i piękna matematyki oraz wzbogacanie swojego warsztatu w aspekty dotyczące wskazywania obszarów wymagających modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych.

Wymagania wstępne

Ukończony kurs Podstaw nauczania matematyki.

Zakres tematyczny

Zastosowanie matematyki w ekonomii, gospodarstwie domowym, fizyce, chemii, przyrodzie, grach, informatyce, muzyce, technice, sporcie, sztuce.

Metody kształcenia

Praca z tekstem, dyskusja, praca w grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena pozytywna z przygotowania i prezentacji projektu w grupie.

Literatura podstawowa

  • J. Nowik, Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Wydawnictwo Nowik Sp.j., Opole, 2013
  • Z. Semadeni, E. Gruszczyk-Kolczyńska, G. Treliński, B. Bugajska-Jaszczołt, M. Czajkowska, Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce, 2015
  • A. Cewe, H. Nahorska, I. Pancer, Tablice matematyczne, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk, 2008

 

Literatura uzupełniająca

  • Kolekcja Rusz Głową, Wydawnictwo De Agostini, Warszawa, 2006

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Aleksandra Arkit (ostatnia modyfikacja: 26-11-2019 17:08)