SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gry i zabawy ruchowe dla dzieci |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-GiZRdD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznaje rolę zabaw i gier ruchowych w wychowaniu wszechstronnym, ich miejsce w wychowaniu fizycznym oraz możliwości ich wykorzystania w różnych formach zajęć. Pojęcie
i klasyfikacja zabaw i gier ruchowych. Metodyka nauczania zabaw i gier ruchowych. Zabawy i gry ruchowe, jako środek w procesie społecznego, psychicznego i fizycznego
rozwoju człowieka. Poznaje terminy i pojęcia dotyczące metod i zasad nauczania oraz budowy lekcji gier i zabaw.
Brak przeciwwskazań do ruchu
Konwersatorium: Znaczenie zabawy i gry ruchowej w procesie emocjonalnego, poznawczego i motorycznego rozwoju oraz usprawniania człowieka. Rodzaje zabaw i gier
ruchowych. Podział zabaw i gier ruchowych, metodyka nauczania oraz zasady prowadzenia zabawy i gry ruchowej. Tok lekcji zabaw i gier ruchowych. Projektowanie zajęć w
oparciu o zabawy i gry ruchowe. Wykorzystanie zabawy i gry ruchowej w przygotowaniu do mini gier. Przybory nietypowe i ich wykorzystanie w zabawie i grze ruchowej.
Metoda sytuacyjna, gra dydaktyczna, projektu, inscenizacja, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pisemne zaliczenie z wiedzy teoretycznej dotyczącej przedmiotu, przygotowanie konspektu lekcji gier i zabaw na ocenę, prowadzenie lekcji na ocenę.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Trześniowski R., 1995, Gry i zabawy ruchowe, Warszawa.
2. Bondarowicz M., Staniszewski T., 2008, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa.
3. Bieżuńska E, Wierzbicka - Toruń M., 2007, Nowe zabawy i gry sportowe z nietypowymi przyborami : poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych Wydawnictwo "Aker",
Łysomice .
4. Bronikowski M., Muszkieta R., 2000, Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. - Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego.
5. Bondarowicz M., 1996, Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, Warszawa.
6. Czasopisma i e-booki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych; http://www.bu.uz.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-12-2019 19:13)