SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Śródroczna praktyka wychowawcza 2 |
Kod przedmiotu | 05.0-WK-MATD-ŚPW2-S19 |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Matematyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Nauczycielska |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem praktyki jest zdobycie doświadczenia związanego z pracą wychowawczą nauczyciela-wychowawcy w szkole ponadpodstawowej i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu przygotowania psychologiczno-pedagogicznego z rzeczywistością edukacyjną.
Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania psychologiczno-pedagogicznego.
Praktyka wychowawcza w szkole ponadpodstawowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uzyskanie pozytywnej oceny wystawionej przez opiekuna praktyki w szkole ponadpodstawowej.
1. M. Cepiga, E. Miśkowiec, Ja i mój świat: scenariusze godzin wychowawczych, Akademia Ignatianum, Wydawnictwo WAM, Kraków 2011.
2. D. K. Kitowska, W. Lis, E. Polańska-Ciechanowska, Jak zaplanować pracę wychowawczą w gimnazjum?: program wychowawczy szkoły; programy wychowawcze poszczególnych klas; wybrane scenariusze godzin z wychowawcą; z notatnika wychowawcy-praktyka, Pracownia Wydawniczo-Edukacyjna K&K, Złotów 2001.
3. A. Banasiewicz-Tenerowicz, My - razem w społeczeństwie: scenariusze zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2008.
4. K. Lelińska, Planowanie kariery a interaktywna sieć zawodów: scenariusze zajęć warsztatowych w pracy doradców zawodowych, Difin, Warszawa 2016.
5. U. Dudziak, Wychowanie w klasie szkolnej: scenariusze godzin wychowawczych dla szkół ponadpodstawowych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop., Warszawa 2002.
Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 09-03-2020 08:21)