Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
Społeczne, psychologiczne i ekonomiczne aspekty reklamy.
Tradycyjne rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa, reklama zewnętrzna.
Reklama internetowa, reklama w social mediach.
Reklama komercyjna a reklama społeczna.
Odkodowywanie reklamy.
Role społeczne w reklamie.
Metody kształcenia
Praca z tekstem, praca w grupie, zadania praktyczne.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Kryteria oceny: przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); wykonywanie zadań praktycznych związanych z treścią realizowaną na ćwiczeniach; średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i ocen z zadań praktycznych jest oceną z ćwiczeń.
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Barska A., Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Wydawnictwo GWE, Sopot 2003.
Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010.
Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWE, Gdańsk 2007.
Nowacki, Reklama, warszawa 2019.
Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca
Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
Czaplicka M., Uwiedź klienta, Warszawa 2019.
Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.
Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-04-2020 14:08)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.