SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie 4 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie 4
Kod przedmiotu 05.6-WP-PSSM-SM4
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2020/2021
Informacje o przedmiocie
Semestr 10
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie z celami pracy naukowej, zasadami analizy, opisu i interpretowania wyników badań. Kształtowanie umiejętności pisania tekstu naukowego.

Wymagania wstępne

Napisanie części teoretycznej pracy. Przeprowadzenie badań oraz uporządkowanie materiału empirycznego. 

Zakres tematyczny

  1. Analiza, opis i interpretacja wyników badań własnych w kontekście przyjętych założeń teoretycznych.
  2. Opracowanie wskazówek dla praktyki pedagogicznej na podstawie wyników badań własnych.
  3. Zredagowanie ostatecznej wersji pracy.
  4. Sporządzenie bibliografii oraz aneksu w pracy magisterskiej. 
  5. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Metody kształcenia

Praca z tekstem. Ćwiczenia praktyczne. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zredagowanie ostatecznej wersji pracy magisterskiej. 

Literatura podstawowa

 

  1. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
  2. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
  3. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
  4. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977.

 

 

Literatura uzupełniająca

  1. abbie E.,Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009. 
  2. Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999.
  3. Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.
  4. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2009. 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2020 14:14)