SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkolnictwie ogólnodostęnym II |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM-MESAO2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie możliwości dostosowania podstawy programowej zawartej w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego do indywidualnych i rozwojowych potrzeb edukacyjnych dzieci oraz warunków środowiska szkolnego i klasowego. Ukazanie możliwości realizacji działań edukacyjnych, rewalidacyjnych i terapeutycznych w stosunku do uczniów ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej. Zorganizowanie pracy i wspomagania nauczyciela wspomagającego i wiodącego do procesu edukacji i terapii dziecka ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej.
Znajomość zasad dydaktyki specjalnej
ĆWICZENIA:
1). Rozporządzenia dotyczące organizacji pracy nauczyciela wspomagającego. 2). Rola nauczyciela wiodącego w procesie edukacji ucznia ze spektrum w klasie. 3). Rola nauczyciela wspomagającego w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu. 4). Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych oraz ich rodzin 5). Integracja / inkluzja uczniów z ASD 6). Przygotowanie uczniów rówieśników do współpracy z dzieckiem z ASD w szkole 7). Dostosowanie klasy i szkoły do potrzeb osoby z ASD.
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenie praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: kolokwium z treści ćwiczeń. Kryteria ocen: 3.0 (70%); 4.0 (80%); 5.0 (90%)
Prace pisemne.
Zmodyfikowane przez dr Natalia Gumińska (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 20:22)