SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komunikacja alterantywna i wspomagająca w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM-MESA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z podstawami wiedzy komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC) u osób ze spektrum autyzmu. Uwrażliwienie na znaczenie AAC dla inkluzji społecznej osób z ASD. Wyposażenie w podstawowe umiejętności potrzebne do wdrożenia AAC u osób ze spektrum autyzmu.
Wstępna wiedza na temat zaburzeń mowy i komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
1) Specyfika mowy i komunikacji osób z ASD. 2) Rozwój mowy funkcjonalnej u osób z ASD przy wsparciu komunikacji alternatywnej i wspomagającej 3) Strategie uczenia osób z ASD przy wsparciu komunikacji alternatywnej i wspomagającej 4) Indywidualne książki do komunikacji z osobami z ASD - sposoby tworzenia i wprowadzania 5) Wykonywanie prostych pomocy rozwojowych i komunikacyjnych, słownika osobistego dla osób ze spektrum autyzmu.
Pokaz z instruktażem, film dydaktyczny, dyskusja, samodzielne tworzenie pomocy AAC.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z ćwiczeń – praca kontrolna / projekt.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2020 20:52)