zapoznanie studentów z realiami w zakładzie pracy, warunkami i organizacją pracy, obiegiem informacji, strukturą, itp.;
pobudzanie zainteresowania studentów pracą zawodową w instytucjach/ przedsiębiorstwach utrzymujących kontakty z krajami anglojęzycznymi w firmach spedycyjnych, turystycznych, biurach podróży, mediach, służbach celnych, itp.;
nabycie umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce oraz poznanie warunków panujących na rynku pracy;
konfrontacja zdobytej wiedzy z praktyczną działalnością zawodową;
zaznajomienie z podstawowymi przepisami dyscypliny pracy;
rozwijanie umiejętności praktycznych zgodnie z zakresem tematycznym praktyk.
Wymagania wstępne
Znalezienie miejsca i ustalenie czasu odbycia praktyk z instytucją przyjmującą.
Wypełnienie dokumentacji kierującej na odbycie praktyk.
Zakres tematyczny
Tematyka praktyk może obejmować:
tłumaczenia ustne i pisemne, specjalistyczne i niespecjalistyczne (z języka angielskiego na polski i vice versa);
tłumaczenia pisemne: tłumaczenie różnych typów dokumentów dla potrzeb instytucji (korespondencji mailowej, listów, broszur, informatorów, umów, dokumentacji technicznej, itp.);
odbieranie telefonów, umawianie spotkań, przygotowywanie podróży służbowych (rezerwacja lotów, samochodów, hoteli, zakup ubezpieczenia), pomoc w przygotowaniu prezentacji;
analiza i opracowywanie teksów w języku angielskim;
analiza ofert w języku angielskim, wsparcie w dziale zakupów/ sprzedaży;
przygotowanie dokumentów w języku angielskim;
wsparcie w organizacji pobytu obcokrajowców;
przygotowywanie korespondencji w języku angielskim;
wsparcie w organizacji wydarzeń kulturowych, promocyjnych, etc.;
zbieranie, analiza i organizacja informacji w języku angielskim;
pomoc w komunikacji z partnerami anglojęzycznymi;
pozyskiwanie informacji: wyszukiwanie interesujących pracodawcę informacji, np. na stronach internetowych;
przygotowanie wypowiedzi ustnych w języku angielskim;
uczestniczenie w czasie rozmów;
wykorzystanie sprzętu komputerowego w pracy instytucji/ przedsiębiorstwa/ biura tłumaczeń (w zakresie edycji tekstów)
Metody kształcenia
Praca w grupach, praca samodzielna, praca z tekstem (zespołowa i indywidualna), dyskusja, korekta tekstu, praca kreatywna.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
1. Zaliczenia praktyki dokonuje koordynator praktyki w oparciu o wymaganą dokumentację.
2. Podstawą do zaliczenia praktyki jest udokumentowane wykonanie prac, zadań i obowiązków, obejmujących swoim zakresem tematykę praktyk oraz uzyskanie pozytywnej opinii od instytucji przyjmującej studenta.
Literatura podstawowa
Literatura uzupełniająca
Uwagi
1. Okres i czas trwania praktyk:
II rok (po IV semestrze);
90 godzin dla studentów stacjonarnych i niestacjonarnych;
maksymalnie 4 tygodnie (zachowana ciągłość; maksymalnie 8 godzin dziennie).
2. Miejsce praktyk:
Studenci odbywają praktyki w przedsiębiorstwie/ instytucji publicznej w miejscu zaproponowanym przez studenta i zaakceptowanym przez koordynatora praktyk.
W związku z charakterystyką specjalności, proponuje się w ramach praktyk zaangażowanie studentów w działania następujących działów w administracji, usługach i firmach:
sekretariat
dział zakupów i sprzedaży
dział przygotowania produkcji/ utrzymanie ruchu
dział finansowy
dział personalny
jak i w firmach turystycznych, firmach spedycyjnych, biurach podróży, mediach, służbach celnych, instytucjach kulturowych, instytucjach zajmujących się komunikacją i współpracą z zagranicą, urzędach, administracji, biurach tłumaczeń, firmach reklamowych, instytucjach kultury, etc.
3. Warunki pracy:
W czasie odbywania praktyk student podlega obowiązującym w instytucji zasadom, przepisom BHP i dyscyplinie pracy. Uczelnia nie opłaca praktyk.
4. Dokumentacja obowiązująca studenta:
skierowanie na odbycie praktyk;
porozumienie o organizacji praktyki;
zaświadczenie o odbytej praktyce zawodowej z oceną wystawioną przez instytucję przyjmującą na praktykę;
dziennik praktyk.
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 18:42)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.