SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia różnic indywidualnych |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PPiWM-PRI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie możliwości zastosowania wiedzy na temat różnic indywidualnych w praktyce edukacyjnej i wychowawczej
Brak
Psychologia różnic indywidualnych – podstawowe pojęcia i definicje.Różnice indywidualne w zakresie temperamentu. Wykorzystanie wiedzy o temperamencie w pracy dydaktycznej i wychowawczej.Różnice indywidualne w zakresie inteligencji. Związek inteligencji z osiągnięciami szkolnymi. Osobowość jako zespół cech. Pięcioczynnikowy Model Osobowości i jego zastosowanie w praktyce pedagogicznej. Charakterystyka stylów poznawczych. Style radzenia sobie ze stresem: zastosowanie w środowisku szkolnym.
Wykład konwencjonalny, dyskusja, analiza przypadków.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena ze sprawdzianu (powyżej 50% poprawnych odpowiedzi).
Marszał-Wiśniewska M., Uwikłany temperament: osobowość, temperament, środowisko, Warszawa 2011.
Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk 2001.
Strelau J., Psychologia różnic indywidualnych, Warszawa 2002.
Marszał-Wiśniewska M., Łukaszewski W., Wytrwałość w działaniu: wyznaczniki sytuacyjne i osobowościowe, Gdańsk 2006.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 16-04-2020 10:20)