SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wykład monograficzny: Współczesne problemy czasu wolnego |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PSD-WPC |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie |
Rozszerzenie wiadomości z zakresu problematyki pedagogiki czasu wolnego, zaznajomienie studentów z istotą czasu wolnego oraz zagrożeniami jakie wynikają z różnych sposobów jego realizacji. Ukazanie znaczenia odpowiednio zorganizowanego czasu wolnego dla rozwoju człowieka w różnym wieku.
Podstawy pedagogiki ogólnej.
- metody podające: wykład;
- metody poszukujące: nauczanie problemowe, analiza przypadków; dyskusja grupowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczeniem wykładu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz praca wykonana przez studenta dotycząca jednego z wybranych problemów omawianych na wykładzie.
Ciżkowicz K., Sobczak M. (red.), Czas wolny – uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i przyrodnicze, WSG, Bydgoszcz 2007.
Czajka S.,Z problemów czasu wolnego, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa 1979.
Czerpaniak-Walczak M., Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego [w:] Pedagogika społeczna, Marynowicz-Hetka (red.), PWN, Warszawa 2007.
Czerpaniak-Walczak M., Wychowanie do czasu wolnego. Poszukiwanie miejsca dla homo ludens w świecie homo faber [w:] Wychowanie pojęcia procesy konteksty, Dudzikowa M., Czerpaniak-Walczak M. (red.), tom 2, GWP, Gdańsk 2007.
Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M.(red.), Wychowanie pojęcia procesy konteksty, tom 2, GWP, Gdańsk 2007.
Ferenz K., Kultura wypoczynku rodzin wiejskich [w:] Czas wolny w różnych jego aspektach, Kędzior J., Wawrzak-Chodaczek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2000.
Kargul J., Czy sposób spędzania czasu przez młodzież jest tylko jej prywatna sprawą? [w:] Teraźniejszość jako źródło wyzwań edukacyjnych. Materiały konferencyjne. V ogólnopolski zjazd pedagogiczny, Wrocław 2004.
Tauber R. D., Pedagogika czasu wolnego: zarys problematyki, WSHiP, Poznań 1998.
Walczak M. (red.), Koncepcja czasu wolnego Aleksandra Kamińskiego, WSPTK, Zielona Góra 1996.
Walczak M., Wychowanie do wolnego czasu, WSP, Zielona Góra 1994.
Wnuk-Lipiński E., Czas wolny: współczesność i perspektywy, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa 1975.
Wnuk-Lipiński E., Gospodarowanie czasem wolnym i zajętym, GUS, Warszawa 1971.
Daszykowska J., Pelczar R., Czas wolny przeszłość- teraźniejszość – przyszłość, Stalowa Wola 2009.
Kopczyńska M., Animacja społeczno-kulturalna, Warszawa 1993.
Bączek J., Animacja czasu wolnego w turystyce, Warszawa 2009.
Beer U., Czas wolny w rodzinie, Warszawa 2005.
Tanaś V., Welskop W. (red.), Kultura czasu wolnego we współczesnym świecie, Wyższa Szkoła Biznesu, Łódz 2016.
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Zdaniewicz (ostatnia modyfikacja: 26-04-2020 21:07)