SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Detal architektoniczny (projekt uzupełniający) |
Kod przedmiotu | 02.1-WI-ArchP-DA(PU)-S20 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura / Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest zapoznanie studenta ze sposobem opracowania projektu wykonawczego w zakresie złożonego obiektu architektonicznego, która jest rozwinięciem rozwiązań projektowych zawartych w architektonicznym projekcie koncepcyjnym opracowywanym na przedmiotach „Projektowanie architektoniczne I - architektura sportowo-rekreacyjna i uzdrowiskowa (projekt główny)” oraz równolegle na przedmiocie „Projektowanie architektoniczne II - architektura użyteczności publicznej - kultura, handel, nauka (projekt główny)” obejmującym projekt zagospodarowania działki oraz obiekt budowlany, opartych na wymogach technicznych, ergonomicznych, sanitarnych, ochrony przeciwpożarowej, energetycznych i innych specjalistycznych wynikających ze specyfiki funkcji, wyposażenia i rozwiązań technicznych budynku. Wiedza ta obejmuje zasady i ramy spójnego architektonicznego opracowania projektowego ze wskazaniem na zastosowanie złożonych rozwiązań architektoniczno-budowlanych dostosowanych do poziomu skomplikowania i rangi projektowanego obiektu.
2. Celem w zakresie umiejętności jest nauczenie studenta opracowywania projektu wykonawczego w branży architektonicznej, z elementami opracowania wielobranżowego.
3. Celem w zakresie kompetencji społecznych jest przygotowanie studenta do zaprezentowania i obrony w zespole wielobranżowym własnego rozwiązania projektowego.
FORMALNE - Zaliczenie przedmiotu: „Projektowanie architektoniczne I - architektura sportowo-rekreacyjna i uzdrowiskowa (projekt główny)”
NIEFORMALNE - Opanowana wiedza z zakresu przedmiotów Projektowanie Architektoniczno-Budowlane I, II, III prowadzonych na pierwszym stopniu studiów. Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu metod sporządzania i sposobu opracowywania projektów budowlanych i wykonawczych oraz szeroko pojętego procesu budowlanego.
Projekt opracowywany jest w oparciu o projekt wykonywany wcześniej na przedmiotach „Projektowanie architektoniczne I - architektura sportowo-rekreacyjna i uzdrowiskowa (projekt główny)” lub równolegle na przedmiocie „Projektowanie architektoniczne II - architektura użyteczności publicznej - kultura, handel, nauka (projekt główny)”.
Szczegółowa analiza przestrzenna wybranego terenu i wykonanie projektu zagospodarowania terenu w skala 1:500 z uszczegółowieniem detali urbanistycznych, małej architektury (z opisem wszystkich elementów działki i wykonaniem rysunków detali). Wykreślenie rzutu głównego obiektu (rzut parteru), rzutów posadzek i sufitów, przekrojów, elewacji w skali 1:50 z oznaczeniem rodzaju elementów, szczegółów, detali i uwag wyjaśniających dla wykonawców projektu. Szczegółowa analiza wymogów ochrony przeciwpożarowej dla obiektu. Dobór istotnych pod względem przyszłego wykonawstwa oraz przyjętych charakterystycznych rozwiązań architektonicznych punktów węzłowych w obiekcie. Opracowanie wybranych detali rozwiązań.
Praktyczne zapoznanie studenta z etapami tworzenia wykonawczej dokumentacji projektowej, zasadami rysunku architektoniczno-budowlanego, oznaczeniami oraz opisem technologicznym dla rozwiązań materiałowo-konstrukcyjnych charakterystycznych dla obiektów architektonicznych o dużej złożoności.
METODY PODAJĄCE: Wprowadzane w miarę potrzeb wykłady wprowadzające na zajęciach projektowych – przekaz konwencjonalny, problemowy, konwersatoryjny, informacyjny.
METODY POSZUKUJĄCE:Kształcenie interaktywne i kreatywne, praca w grupach realizowana wg szczegółowego harmonogramu zajęć.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja prac projektowych według przyjętych założeń co do zakresu i stopnia trudności poprzedzone uzyskaniem w semestrze zaliczeń opracowań cząstkowych warunkujących poprawne wykonanie projektu wykonawczego, w tym części architektonicznej, konstrukcyjnej i ogólnobudowlanej.
Złożenie do oceny kompletnego opracowania projektowego, sporządzonego zgodnie z przepisami Prawa i stosownymi normami.
Sala projektowa z możliwością zaciemnienia powinna być wyposażona w stoły projektowe, w sprzęt audiowizualny (rzutnik multimedialny wraz z ekranem do prezentacji), tablice do pisania i prezentowania plansz projektowych ) itp.
Zmodyfikowane przez dr inż. arch. Justyna Kleszcz (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 18:48)