SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PEDD-PPŚF |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami pozyskiwania dotacji z różnych źródeł na projekty edukacyjne oraz przygotowanie do dobrania programu dotacyjnego do planowanych działań edukacyjnych i poprawnego wypełnienia wniosku o dofinansowanie.
-
Podstawowe informacje o źródłach finansowania i zasadach pozyskiwania środków finansowych na projekty w edukacji (słownik pojęć; typy projektów: miękkie, twarde; źródła finansowania i rodzaje grantodawców; typy grantobiorców; Przegląd wybranych instrumentów finansowych dla edukacji i charakterystyka związanych z nimi procedur aplikowania (fundusze i programy administracji centralnej; finansowanie zadań publicznych przez administrację samorządową; fundusze europejskie; fundusze prywatne); Przygotowanie koncepcji projektu edukacyjnego (problemy/potrzeby; adresaci/uczestnicy; cele; działania - harmonogram projektu;rezultaty); Procedura pozyskiwania dotacji i realizacji projektu edukacyjnego na przykładzie wybranego programu; Przygotowanie wniosku o dofinansowanie w ramach wybranego programu- zajęcia warsztatowe.
Wykład interaktywny, prezentacja, ćwiczenia praktyczne, dyskusja, praca w grupach, analiza przypadku, warsztat, konsultacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z konwersatorium jest średnią arytmetyczną ocen za: prezentację wybranego programu dotującego projekty edukacyjne; konspekt projektu edukacyjnego (koncepcję projektu); wniosek o dofinansowanie zaplanowanego projektu edukacyjnego przygotowany w ramach wybranego programu dotacyjnego.
Chrzczonowicz M., Dotacja od administracji publicznej dla organizacji. Jak wypełnić formularz wniosku (mała dotacja, konkurs ofert), Warszawa 2019.
Dadel M., O projekcie i wniosku, Warszawa 2010.
Gwizda M., Żółciński Sz. , Kosewska-Kwaśna M. , Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa - nowe możliwości, Warszawa, 2014.
Szymańska A. , Skuteczny wniosek, czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.
Tkaczyński J. W., Świstak M. , Sztorc E. , Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.
Zarządzanie projektem europejskim, Trocki M. red. , Warszawa 2015.
Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.
Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2020 14:49)