SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Poradnictwo i pomoc |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-PiP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student potrafi zinterpretować aktualną praktykę poradnictwa profesjonalnego inieprofesjonalnego; ocenić i wyjaśnić popularność poradnictwa we współczesnym społeczeństwie, prowadzić podstawowe badania poradoznawcze
Znajomość podstaw teorii poradnictwa oraz metod pracy doradcy.
Rola i miejsce poradnictwa w życiu jednostki, codzienne formy poradnictwa, poradnictwo internetowe, poradnictwo w instytucjach tradycyjnych i niekonwencjonalnych środowiskach, skuteczność działań poradniczych, potencjał rozwojowy i ograniczenia poradnictwa, doświadczenia doradców, rozwój zawodowy i superwizja pracy doradcy
Prezentacja, dyskusja grupowa, praca z literaturą przedmiotu, film.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą uzyskania oceny jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz przygotowanie i przedstawienie recenzji wybranego poradnika z zakresu poradnictwa wychowawczego.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
1. Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa: realia, iluzje, ambiwalencje, Zielona Góra 2010.
2. Kukla D., red., Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka: wybrane obszary, Warszawa 2009.
3. Hajduk B., Hajduk E., O pomocy skutecznej i nieskutecznej, Zielona Góra 2008.
4. Kargulowa A., red., Poradoznawstwo: kontynuacja dyskursu, Warszawa 2009.
5. Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009.
1. Siarkiewicz E., Wojtasik B., Być doradcą! Doświadczenia i refleksje, Wrocław 2008.
każdorazowo zalecana przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 17-04-2020 17:53)