SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Społeczne uwarunkowania zachowań językowych |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDD-WPD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Słuchaczy z teoriami społecznymi wyjaśniającymi zachowania językowe.
Brak wymagań wstępnych
1. Zachowania ponadjęzykowe i ich uwarunkowania. Z teorii interakcji
2. Zachowania językowe i ich uwarunkowania.
3. Aplikacyjne aspekty teorii zachowań językowych
4. Minimalizacja systemu komunikacyjnego polszczyzny .
Metody aktywizujace
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu.
S. Grabias (1980), Społeczne i sytuacyjne uwarunkowania zachowań językowych, [w:] Poradnik metodyczny dla nauczycieli polonijnych, red. K. Krakowiak, J. Mańdziuk, Lublin, s. 27–55.
S. Grabias (2017), Język w diagnozowaniu umysłu. Terapia logopedyczna a poznawcza i interakcyjna funkcja języka [w:] Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej, red. D. Pluta-Wojciechowska, B. Sambor, Gdańsk, s. 35–64.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2020 13:25)