SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody socjoterapii 2 |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDP-MS2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom dalszej wiedzy oraz praca nad praktycznymi umiejętnościami z zakresu metod i technik stosowanych w socjoterapii. Rozwijanie umiejętności praktycznych w zakresie diagnozy socjoterapeutycznej oraz pracy socjoterapeutycznej w określonych grupach dzieci i młodzieży. Pogłębione rozwijanie praktycznych umiejętności pracy z grupą.
Zaliczenie przedmiotów Podstawy socjoterapii oraz Metody socjoterapii 1.
Metody i techniki pracy z różnorodnymi grupami. Dobór odpowiednich metod i technik do potrzeb i specyfiki grupy;
Zajęcia socjoterapeutyczne w szkole i innych placówkach oświatowych i wychowawczych;
Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą;
Socjoterapia a zajęcia sportowe;
Pantomima i inne techniki teatralne wykorzystywane w socjoterapii;
Ludoterapia;
Terapia Gestalt i jej znaczenie dla socjoterapii;
Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z rodzin alkoholowych;
Zajęcia socjoterapeutyczne a profilaktyka;
Rysunek terapeutyczny w pracy z dziećmi i młodzieżą;
Kwalifikacje i specyficzne uwarunkowania dotyczące osób prowadzących zajęcia socjoterapeutyczne;
Ewaluacja zajęć socjoterapeutycznych.
Laboratorium – praca warsztatowa, dyskusja, metoda projektowa, burza mózgów, praca grupowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium - zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena przygotowania i prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć (dotyczącego wybranej metody socjoterapii – praca indywidualna (40 %), ocena scenariusza zajęć z zakresu przedmiotu i prezentacji proponowanych działań socjoterapeutycznych – praca grupowa (grupy 2-3 osobowe) (40%), ocena sposobu prezentacji i argumentacji własnych poglądów w toku zajęć – ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć (20%).
Ocenę końcową z przedmiotu stanowić będzie ocena z laboratorium.
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 28-04-2020 20:28)