SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Improwizacja ruchowa |
Kod przedmiotu | 03.9-WP-ARTEP-IMRU |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do wykorzystania technik improwizacji ruchowych
w pracy z różnymi grupami społecznymi. Rozwinięcie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej. Nabycie przez studenta umiejętności wyrażania elementów dzieła muzycznego ruchem ciała. Rozwijanie postawy twórczej w realizacji zadań ruchowych. Tworzenie ruchu ekspresyjnego.
Zaliczony przedmiot: Wprowadzenie do współczesnych technik tańca i ruchu
Praca z obrazami mentalnymi i metaforami ruchowymi. Ćwiczenia rozwijające swobodną ekspresję ruchową. Ćwiczenie komponowania improwizacji ruchowych. Zadania rozwijające wyobraźnię psychokinetyczną. Świadomość pracy ruchowej w kanałach zmysłowych: kinestetycznym, wizualnym, proprioreceptywnym, słuchowym, relacyjnym.
Warsztaty z obszaru improwizacji ruchowej, formy pokazowe, praca indywidualna, praca w grupach, praca zespołowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych metod improwizacji ruchowych (25%) oraz samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie warsztatu z wybranego obszaru tematycznego zajęć (25%).
Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z ćwiczeń.
1. Turska B., Muzyczna ekspresja ruchu, Warszawa 1991.
2. Franklin E., Świadomość ciała. Wykorzystanie obrazów mentalnych w pedagogice ruchu, Warszawa 2007.
3. Mindell A., Praca nad samym sobą, Warszawa 1995
Brak
Zajęcia realizowane na sali tanecznej.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 26-04-2020 11:05)