SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztat projektowania oddziaływań arteterapeutycznych |
Kod przedmiotu | 03.9-WP-ARTEP-WPOA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w umiejętność pisania opowieści terapeutycznych i/ lub partytury jako formy opracowania problemu klienta. Rozwijanie umiejętności pracy z tematem i wykorzystania metody narracyjnej w projektowaniu oddziaływań arteterapeutycznych. Stymulowanie kreatywności i spontaniczność klienta i terapeuty w ujęciu intermodalnej terapii ekspresyjnej.
Wiedza z zakresu podstaw psychologii i pedagogiki specjalnej
Terapeuta kreatorem - pomiędzy sztuką a rzemiosłem. Konstrukcja scenariuszy i opowiadań terapeutycznych w ujęciu intermodalnym. Analiza tematów oraz pomysłów na fabułę. Techniki zapisu scenariusza. Komponenty narracji wizualnej inicjowanej w warsztacie terapii. ekspresyjnej. Osnowa lub partytura arteterapeutyczna jako narzędzie w terapii Metoda narracyjna i je funkcja per formatywna. Zasadność stosowanych w terapii środków wyrazu artystycznego ukierunkowanych artystycznie. Korespondencja obrazu z dźwiękiem. i ruchem jako akt komunikacyjny.
metody praktyczne (praktycznego działania, metoda projektowa, warsztatowa, dyskusja problemowa)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność studenta na zajęciach – opracowanie i prezentacja ustna w czasie ćwiczeń zagadnień, przewidzianych w programie przedmiotu (metody projektowe, warsztatowe, dyskusja problemowa)
narzędzie weryfikacji: przygotowane, adekwatnie do danego tematu zajęć zagadnienie problemowe; (dyskutowane na zajęciach podejmujących kwestie terapii wizualnej) ocena możliwości zastosowania określonej formy plastycznej w projektach indywidualnych i/ lub grupowych .
Skala ocen za aktywność: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Ocena prezentacji scenariuszy (lub partytury) z oceną merytoryczną teksu terapeutycznego autorstwa studenta nawiązującego do problemu klienta. Ocena uwzględnia:
· Zasadność terapeutyczną zaproponowanej treści i formy narracji (werbalnej , pozawerbalnej ) świadczącą o poprawnym wykonaniu czynności składających się na warsztat pisania scenariuszy terapeutycznych
Skala ocen za prezentację ustną: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uwzględniająca ocenę za aktywność na zajęciach , ocenę za prezentację scenariusz
Nowe, aktualne publikacje wskazane przez prowadzącą oraz wyszukane samodzielnie przez studentów
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 26-04-2020 11:05)