Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu budowania, edycji i przetwarzania cyfrowego obrazu graficznego /cyfrowa grafika artystyczna/
wprowadzenie w wybrane, zagadnienia grafiki 2D/grafika rastrowa - Photoshop,
twórcze posługiwanie się warsztatem cyfrowym,
kreatywne eksperymentowanie z obrazem,
zasadne wykorzystywanie charakterystycznych cech języka cyfrowego w konkretnych realizacjach,
rozwinięcie i poszerzenie indywidualnego języka wypowiedzi artystycznej.
Wymagania wstępne
Podstawy:
obsługi komputera,
zasad kompozycji obrazu
Zakres tematyczny
Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy.
Zakres tematyczny uwzględnia:
skanowanie, fotografowanie jako twórczy i/lub eksperymentalny etap budowania cyfrowego obrazu graficznego,
łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż),
warsztat cyfrowy jako inspiracja,
przygotowanie pliku do druku wielkoformatowego, metody druku cyfrowego, podłoża stosowane w artystycznym druku cyfrowym.
Metody kształcenia
Zajęcia mają formę ćwiczeń i działań warsztatowych w pracowni oraz tematycznych prezentacji /również z wykorzystaniem e-learning / np. Adobe training and tutorials - filmiki - instruktaże do samodzielnej nauki programów graficznych do edycji i przetwarzania obrazu rastrowego/.
Student realizuje obowiązujące tematy lub indywidualnie zaproponowane po wcześniejszej akceptacji prowadzącego.
Ostatecznym etapem jest wydruk.
Konsultacje i korekty odbywają się na bieżąco na każdym etapie realizacji.
Obowiązkowy przegląd śródsemestralny i końcoworoczny.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze 2-3 tematów jako spójnego cyklu prac w formie cyfrowych wydruków wielkoformatowych lub innych eksperymentalnych technik uwzględniających czynnik cyfrowy.
Na finalną ocenę składają się:
stopień zaangażowania i postępy w realizacji zadań- projektów,
oryginalność założeń i rozwiązań artystycznych i formalnych,
twórcze podejście do realizowanych tematów,
umiejętność wyciągania wniosków i podejmowania decyzji,
opanowanie warsztatu i technik realizacyjnych
Skala ocen: od 2 do 5
Literatura podstawowa
Podręczniki do nauki programów graficznych min:
Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.